Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Scudo II Kombi

caller@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Scudo II Kombi 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2007 - Oceń swoje auto
4,77
25% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wielozadaniowość, wysoka kóltura pracy silnika i niskie zużycie paliwa.
5,0
Całokształt
2.0 Multijet 120KM wersja - kombi częściowo przeszklony, błękitny metalik, przyciemniane tylne szyby, tylna klapa, czujniki cofania, aluminiowe felgi 16 cali, sześć miejsc, elektrycznie składane i regulowane lusterka, regulowany we wszystkie strony fotel kierowcy, składane i wyjmowane fotele drugiego rzędu. Bardzo mi się spodobał od pierwszego wejrzenia, ma ciekawy i nowoczesny design, jest przestronny i wielozadaniowy, można nim wygodnie pracować i jeździć z rodziną na wczasy. Posiada mocny i oszczędny silnik, świetnie się prowadzi , za kierownicą siedzi się jak w aucie osobowym. Polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo równo, elastycznie i miękko pracuje (oczywiście nowoczesny silnik diesla), sopkojnie i bezstresowo można wyprzedzać, żwawo i płynnie przyspiesza.
5,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa przekładnia to strzał w dziesiątkę, na początku trochę trzeba uważać bo biegi są blisko siebie i po przesiadce z auta z pięcioma biegami trzeba się przyzwyczaić, ale potem jest super, wrzucasz szósty bieg i jedziesz 120km/h przy około 2000 obrotów i czujesz jak cichutko i spokojnie pracuje silnik.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się pewnie drogi i dobrze pokonuje zakręty, trochę twarde zawieszenie jak się jedzie na pusto, ale po załadowaniu z 500kg jest super, nie czuje się nierówności drogi i uciążliwych garbów.
Komfort
5,0
Widoczność
Mój model jest częściowo przeszklony i bardzo dobrze wszystko widać z przodu, z tyłu mam za dopłatą czujniki cofania, które są bardzo pomocne (jak czegoś nie widzisz to usłyszysz).W nocy reflektory doskonale oświetlają drogę.
5,0
Ergonomia
Miejsca na drobiazgi nie brakuje, poza tym jest to duże auto z wieloma miejscami na drobiazgi, schowek nad głową strzał w dziesiątkę umieściłem tam radio CB. Tylny rząd foteli jest składany i wyjmowany, świetna sprawa można prawie wszystko przewieźć. Przyciemniane szyby tylne oraz ciemna szyba z tyłu w klapie daje poczucie prywatności.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie przy -25 mrozu pojawił się problem z odparowaniem bocznych szyb, a tak poza tym w aucie było ciepło. Nawiewy ciepłego powietrza na nogi pasażerów z siedzących na tylnych siedzeniach jest wydajne i daje radę. Nie mam klimatyzacji, więc nie wiem jak jest z jej wydajnością.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę w pojeździe jest dużo miejsca, moja wersja posiada trzy miejsca z przodu i jeden rząd siedzeń z tyłu. Ja mam totalny luz, a pasażerowie są zazwyczaj bardzo zadowoleni, bo nikt nikomu nie przeszkadza. Wiozłem z tyłu już troje małych dzieci w fotelikach i dwoje dorosłych z przodu, wszystkim było wygodnie bez tłoku. Ale jazda gdzieś w dłuższą podróż z dwojgiem pasażerów dorosłych z przodu może być już niewygodne.
4,0
Wyciszenie
Wewnątrz podczas jazdy z tym nowoczesnym silnikiem diesla jest naprawdę cicho. Jazda 800km przez 10 godzin z trójką dzieci na Węgry, minęło spokojnie i nawet nie byliśmy specjalnie zmęczeni. Przy otwartych szybach przy ponad 90km/h już zaczyna szumieć opór powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na gwarancji, oprócz przeglądu gwarancyjnego i zakupu oleju, żadnych dodatkowych wydatków, według mnie jak na busa ważącego około 1300kg zużycie paliwa jest bardzo niskie. Trasa Wrocław - Węgry 800km spokojna jazda w granicach do 120km\\h wyszło mi przy tankowaniu 5,9l na 100km, z powrotem jak wracałem jadąc średnio 130km\\h do 150km\\h wyszło już 8,8l\\100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fiat w wersji podstawowej (blaszak) nie jest drogi jak na busa, ale już w wersji \"osobowej ful wypas\" to już jest bardzo drogie auto. Identyczne karoserie mają też peugeoty i citroeny jednak są one o parę tyś. droższe, więc, po co przepłacać. Codziennie używam scudziaka do pracy na budowie i jako auto rodzinne - sprawdza się świetnie. Zmieniłem całkowicie zdanie o fiatach, w końcu zaczęli stawiać, na jakość a nie ilość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem ponad 50000 w ciągu roku i nigdy się nie zawiodłem, dojechałem wszędzie gdzie chciałem i wróciłem -jak na reklamie. Jedynie spaliła się jedna z żarówek podświetlania pokręteł nawiewów, ale brak mi czasu, aby podjechać do serwisu. Sporo problemów natomiast sprawiła mi wymiana żarówek w reflektorach, jest ciasno na rękę i wszystko trzeba wymacać, przydatne jest jakieś małe lusterko.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po około 48000km nastąpiła wymiana stabilizatora (autem jeżdżę po różnych budowach i dziurach na dolnym śląsku, więc miał prawo się zużyć, taka moja praca), oczywiście naprawa gwarancyjna i od ręki. Panowie z serwisu ze Świdnicy mają super podejście do sprawy polecam.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Scudo II Kombi