Układ elektryczny
: Czujniki parkowania i inne drobnostki
5,0
Całokształt
Jak zawsze bezawaryjnie z HDi. To już moje drugie auto z PSA i jestem mega zadowolony. Oczywiście mam znaczek Fiata zamiast francuskiego, ale to ich konstrukcja. Ważne dla mnie było, aby auto było z salonu PL, z niekłamanym przebiegiem. I taki znalazłem: 220 tys na liczniku, posredni wariant mocy 136KM. Po 2 latach mam 316 tys, auto na bieżąco serwisowane, a nawet odrobinę na wyrost. Nigdy mnie nie zawiodło. Turbo cacy. Wtryski też. Prowadzę dziennik kosztów: spalanie o 0,76L większe niż pokazuje komputer - w granicy 8L/100km (nie pałuję auta). Przez ostatnie 2 lata koszty auta wyniosły (uśredniając na miesiąc): części zamienne 82 zł / miesięcznie, części eksploatacyjne 340 zł / miesięcznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
2 lata: 92 000 km (z 224tys na 316tys). Przeglądy, ewentualne naprawy robione na czas lub nawet na zapas. Silnik igła, spalanie 8L/100. Jeździ i nic się nie dzieje. Auto kupiłem pewne tj Salon PL z historią serwisu. Znajomi mają oblatane i po 400-500 tys i dalej ten silnik śmiga.
2,0
Skrzynia biegów
Trwała, ale precyzja jak w Ikarusach. Typowa skrzynia PSA z tego okresu. Miałem podobną w Xsara Picasso - trzeba się przyzwyczaić. Plus to trwałość.
4,0
Układ jezdny
Duży VAN na 9 osób, więc nie oczekujemy prowadzenia jak po szynach. Ale jest ok! Jeśli jeździmy przepisowo, tak jak znaki pokazują to auto niczym nas nie zaskoczy.
3,0
Karoseria
Progi wcina ruda i to każdy egzemplarz bez wyjątku: Scudo, Jumpy i Experta.
Komfort
5,0
Widoczność
Wersja Panorama, czyli full osobówka, pełne przeszklenie - widać wszystko ja na dłoni, wszędzie.
5,0
Ergonomia
Dużo schowków, cupholderów pod ręka, podłokietniki, pełna regulacja foteli - wygodnie, nawet bardzo! Trasy po 1000km to przyjemność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Seryjna dogrzewnica zapewnia w zimie pełne nagrzanie auta po około 2km!!! Klima za to bardzo wydajna, na tyle, że pasażerowie zamykają nawiewy w lecie w przestrzeni pasażerskiej i tu warto wspomnieć: 4 nawiewy są w szoferce + 2x nogi, a pasażerka 6x sufit + 3x nogi, bagażnik 1x klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w opór jest wszędzie: 1, 2 i 3 rząd siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Tu kiepsko - bywa głośno od około 100 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części i duża trwałość.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MultiJet Power 136KM 100kW
[l/100km]