SUPER autko. Przyjemne w prowadzeniu ze względu bardzo elatyczny silnik, wygodne solidne wnętrze, a to wszystko przy naprawdę niskich kosztach eksplatacyjnych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłem właścicielem SCUDO 1,9 TD z 1999 r, którego wymieniłem następnie na SCUDO 2,0 JTD LONG z 2000r.
Obie jednostki napędowe są rewelacyjne:
1,9 TD - elastyczny, bezawaryjny ;
2,0 JTD - elastyczny, bezawaryjny BARDZO EKONOMICZNY, cichy, olej od wymiany do wymiany co 15 tys. km REWELACJA.
5,0
Skrzynia biegów
zero usterek
5,0
Układ jezdny
Nasze drogi nie oszczędzają układu jezdnego. Ale i tak oceniam je na bardzo dobre, pomimo tego że odczuwałem jakieś stuki, a serwis nie stwierdzał usterek.
Komfort
5,0
Widoczność
OK, pod warunkiem że tylne drzwi są przeszklonę. Dobrze się parkowało i poruszało w wąskich uliczkach i parkingach.
5,0
Ergonomia
SUPER
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK, poza środkowym pasażerem, który ocierał się o kierowcę i wypust deski rozdzielczej i drążek skrzyni biegów, ale to nie multivan.
Jako kierowca powiem że to bardzo wygodny pojazd.
5,0
Wyciszenie
Jak na blaszaka to auto bardzo dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bardzo ekonomiczny ale zrywny, bardzo mało palił. Jazda mieszana zawsze zamykała się w 7,0 L, a w trasie i na autostradach trochę poniżej 6,0 L. Polecam SCUDO 2,0 JTD przy obecnych cenach DIESLA.
4,0
Stosunek jakość/cena
Fiat nie prowadzi sprzedaży SCUDO w polsce, a CITROEN JUMPY i PEUGEOT EXPERT są dość drogie, a w dodatku niedostępne w wersji LONG.
Uważam że jeśli ktoś potrzebuje szybkie, zwinne, pakownę to gorąco polecam ten model.
UWAGA NA RYNKU WRÓRNYM, ponieważ niektóre auta mają bardzo duże przebiegi zrobione w niewielim czasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie wady do drzwi boczne które okresowo wymagają naprawy. Poza tym naprawdę nic się psuję w tym aucie. Wszytkie plastiki i deska są bardzo, ale to bardzo solidne i masywne (żadnego skrzypienia), czego brakuje innym konkurencyjnym markom.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oczywiście silnik 2,0 JTD to nic innego jak 2,0 HDI, które słyną z wadliwego kola pasowego. Wymieniłem je przy 130 tyś km jak klekotało. Koszt naprawy to 60 pln + koło 400 zł (kiedyś ponoć kosztowało ok 1000 pln). Przy przebiegu 210 tyś km nic się z nim nie działo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 100KM 74kW
[l/100km]