Karoseria
: Jak na tak małe auto ilość miejsca w środku jest ogromna.
4,0
Całokształt
Gdyby nie słaby silnik benzynowy to dałbym 5. Auto bardzo wygodne a jednocześnie doskonale sprawdza się w ciasnych zatłoczonych uliczkach. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażnika zmienia się w dostawczaka a niski próg bagażnika ułatwia załadunek.
Wrażenia
3,0
Silnik
O dynamicznej jeździe można zapomnieć - silnik zdecydowanie za słaby. Natomiast do spokojnej jazdy w mieście jak i na trasie nadaje się całkiem dobrze. Stosunkowo duże zużycie paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Jeszcze nie jechałem Fiatem, który ma dobrą skrzynię biegów - w Qubo jest podobnie.
4,0
Układ jezdny
Przy prędkościach powyżej 90 km/h należy uważać na silne podmuchy wiatru - wtedy potrafi autem mocno rzucić. Na poprzecznych nierównościach również należy trzymać mocno kierownicę.
Poza tym Qubo prowadzi się pewnie, cały czas czuć, że ma się pełną kontrolę nad pojazdem.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że widoczność w każdą stronę jest doskonała. Dla mnie ideał.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
Jedna wada - praktycznie nie da się włączyć świateł przeciwmgielnych w czasie jazdy (włącznik znajduje się w bardzo niewygodnym miejscu). Każde włączenie świateł przeciwmgielnych powoduje oderwanie wzroku od przedniej szyby i nurkowanie głowy w okolice kolan.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra i wydajna klimatyzacja. Jak ktoś nie lubi klimy to wystarczy uchylić tylne okna - efekt podobny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca za przodu, z tyłu również dwie dorosłe osoby nie narzekają na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h robi się głośniej ale nadal można słuchać radia ustawionego na 20% mocy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmmm... Niby ASO Fiata do najdroższych nie należy ale jak to w ASO. Za przegląd okresowy (wymiana oleju, czyszczenie klimy i tym podobne) ASO zażyczyło sobie 545 zł - do przeżycia. Większe spustoszenie powodują wizyty na stacjach paliw.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena za nowe salonowe Qubo chyba trochę przesadzona. Z drugiej strony bliźniaki Qubo spod znaku Peugeota lub Citroena są jeszcze droższe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z Panami z ASO znam się już z widzenia ale póki co to nie jest duża zażyłość ;-)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka elementów zostało już wymienione ale na razie wszystko w ramach gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 73KM 54kW
[l/100km]