Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d

Bobo, 7 lat temu
Silnik 1.4 8v 77KM 57kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : 1. Absolutnie 0 (słownie: zero) interwencji serwisowych (jakichkolwiek) przez 3,5 roku i ponad 40.000 km. Jeździłem (ja lub żona) przez czas dłuższy kilkunastoma nowymi samochodami (razem we dwoje ponad 1 mln km), marek: Ford, Citroen, Kia, Renault, Nissan, ale to nie się jeszcze nie zdarzyło, żeby przy nie trzeba było nic naprawiać (większego lub mniejszego). Jestem w szoku. No, w szoku jestem. No, chyba się nie otrząsnę. 2. Zawieszenie komfortowe (jak na segment D) i całkiem przyzwoicie pod względem trakcji. Nie wiem, czy to jest do zrobienia lepiej w taki małym autku. Buziaczki Fiat.
4,0
Całokształt
Bardzo skuteczne miejskie autko, całkiem sprawnie radzące sobie także w trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych zastrzeżeń. Wystarczająco dynamiczny do miasta, w trasie oczywiście brakuje kopa. Świetna kultura pracy, najmniejszych problemów. System S&S to nieporozumienie, silnik notorycznie sam się odpala po chwili (za niski poziom naładowania akumulatora, zawsze za niski, żeby nie wiem co. Sprawdzone w ASO - ładowanie prawidłowe, przebiegi wcale nie po 2 km, więc w czym problem? Dopowiem, że jest to jedyny efekt owego niskiego poziomu naładowania, autko odpala "od kopa" w dowolnej temperaturze).
3,0
Skrzynia biegów
Pewne problemy z wchodzeniem wstecznego przy podniesionych obrotach luzu zaraz po odpaleniu auta (czasami wymaga wysprzęglenia). Zestopniowanie poprawne, prawa lewarka bez zastrzeżeń, pracuje lekko - więc dźwignia mogłaby być krótsza.
4,0
Układ jezdny
Udany kompromis między komfortem i przyczepnością. Przyjemniej w tej klasie jeździło mi się chyba tylko i20. Oczywiście do kompaktów brakuje i pod względem komfortu i przyczepności. W żadnym wypadku nie jest to auto do ostrej jazdy po zakrętach. Podczas jazdy na wprost stabilnie trzyma kierunek przy dowolnej prędkości (zaskoczenie).
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki A szerokie, widoczność po skosie w przód ograniczona podczas skrętu (udało mi się z tej przyczyny przejechać trochę po pieszej). Rozmiar lusterek bardzo dobry, praktycznie brak martwego pola. Widoczność do tyłu bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Dźwignia kierunkowskazów wykazuje znaczny opór, mogłoby być delikatniej. Superprzyjemne w warunkach miejskich wspomaganie kierownicy. Dobry zakres regulacji podświetlenia przyrządów (dla porównania w Kia C'eed przy full podświetleniu nic nie widać na wyświetlaczach w pełnym słońcu). Fotele budżetowe, ale o dziwo całkiem wygodne w trasie (kręgosłup nie odpada).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Siła nadmuchu słaba, zwłaszcza środkiem po bokach ledwo odczuwalna. Z tej przyczyny wydajność klimy podczas upałów niestety niewystarczająca. Do tego hałasuje nadmiernie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest całkiem dobrze, oczywiście osoby bardzo wysokie nie będą się czuły komfortowo (ale w czym się będą czuły?). Dziecko w foteliku mieście się wygodnie za pasażerem wzrostu 175 cm, zatem nie ma powodu do narzekania.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę, brawo! (znaczy punto,...) Silnik słyszalny tylko przy dużych prędkościach, do tego na tyle nieznacznie, w żadnym wypadku nie przeszkadza. Hałas opływającego powietrza jest uciążliwy powyżej 120 km/h, ale poziom hałasu jest porównywalny z kompaktami, za połowę ceny. Praktycznie najgłośniej słychać opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zbliżone do podawanego przez fabrykę (zaskoczenie), przekracza wartości katalogowe o maks 0.5l/100 km. Przed zakupem porównałem ceny podstawowych części z innymi modelami w segmencie, zgodnie z oczekiwaniem
4,0
Stosunek jakość/cena
Żaby nie drobne oszczędności w wykonaniu, byłoby znakomicie. Tak czy inaczej przy tej cenie, w kategorii ekono był to świetny zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakie usterki? A tak, przepaliła się jedna żarówka od świateł dziennych (przez 3.5 roku). Średni koszt usuwania usterek zatem = 1,43 zł rocznie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze raz: usterki kosztowały mnie 5 zł za żarówkę przez 3,5 roku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,1
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d