Ocena kierowcy - Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 3d
bpb,
11 lat temu
Silnik 1.4 8v 77KM 57kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Trzyma się drogi jakby był przyklejony
4,0
Całokształt
Ogólnie mogę się nazwać zadowolonym posiadaczem nowej "kropki". Dlaczego? Wyjaśnienie poniżej:
1)SILNIK
Samochód typowo miejski wiec nie oczekujmy (co często zdarza się w ocenach tego typu samochodów), że będzie przyśpieszał jak Ferrari. Do 100 km/h kręcony wysoko spisuje się całkiem nieźle. Niczego więcej nie oczekuję od samochodu, który z założenia 90% przebiegu zrobi w zakorkowanym mieście. Powyżej 4500 obrotów nawet zaskakuje. W normalnej jeździe biegi zmieniamy w zasadzie jak w deasel'u 2000-2500 wtedy istnieje możliwość osiągnięcia spalania podanego przez producenta.
2)SKRZYNIA BIEGÓW
Wcześniej jeździłem wiekowym Suzuki. Skrzynia precyzyjna, ale wieku Suzuki raczej nie osiągnie.
3)UKŁAD JEZDNY
Samochód trzyma się drogi jakby był przyklejony. Każdy ruch kierownicy przekłada się tak jak byśmy oczekiwali na zachowanie samochodu. Naprawdę pozytywne zaskoczenie.
4)WIDOCZNOŚĆ
Samochód na tyle mały, że z założenia widać wszystko, chociaż napewno zajdą się tacy użytkownicy, którzy powiedzą, że do tyłu mogłoby być lepiej...mogłoby, ale naprawdę duże lusterka, ten problem w zasadzie rozwiązują, dodatkowo należy zaznaczyć, że jak są dobrze ustawione w zasadzie w 100% niwelują martwy punkt. Zawsze mnie zastanawiało czemu w Pasatach i to wcale nie najstarszych są 2-3 razy mniejsze. W końcu lusterka to jedne z niewielu elementów samochodu, z których korzysta się chyba częściej niż z lewarka zmiany biegów.
5)ERGONOMIA
Wszystko jest tam gdzie bym tego oczekiwał. Jedna kwestia.. Zastanawia mnie dlaczego mignięcie światłami drogowymi odbywa się tak samo jak ich włączanie z tą różnicą ze aby je włączyć trzeba wykonać ten sam ruch i dosłownie sekundę przytrzymać drążek. Nie raz chcąc tylko mignąć zostały włączone.
6)WENTYLACJA I OGRZEWANIE
Bez zastrzeżeń.
7)PRZESTRZEŃ DLA KIEROWCY I PASAŻERÓW
Z przodu naprawdę wystarczająca. Z tyłu nie jeżdżę więc nie wiem, ale na odległościach miejskich (do 100 km) nikt jeszcze nie narzekał. Na dłuższych też by pewnie nie narzekali, bo fotele z tyłu wyglądają na tak samo wygodne jak z przodu. Miejsce na nogi... zależy od wzrostu kierowcy i pasażera z tyłu. Dla jednych będzie wystarczająco w Seicento innym zabraknie we Freemoncie.
8)WYCISZENIE
Przy zamkniętych szybach w zasadzie nie słychać co dzieje się na zewnątrz kabiny... chyba że przekroczymy 3500-4000 obrotów wtedy im wyżej tym głośniej, ale to raczej nie powinno zaskakiwać. Wg mnie jest lepiej niż dobrze.
9)EKONOMICZNOŚĆ
Cena do jakości - naprawdę warty uwagi. Spalanie zależy od ciężaru nogi bez względu czy to Fiat, Opel czy Ferrari. Wg mnie mieści się w normie jak na tego typu samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód typowo miejski wiec nie oczekujmy (co często zdarza się w ocenach tego typu samochodów), że będzie przyśpieszał jak Ferrari. Do 100 km/h kręcony wysoko spisuje się całkiem nieźle. Niczego więcej nie oczekuję od samochodu, który z założenia 90% przebiegu zrobi w zakorkowanym mieście. Powyżej 4500 obrotów nawet zaskakuje. W normalnej jeździe biegi zmieniamy w zasadzie jak w deasel'u 2000-2500 wtedy istnieje możliwość osiągnięcia spalania podanego przez producenta.
3,0
Skrzynia biegów
Wcześniej jeździłem wiekowym Suzuki. Skrzynia precyzyjna, ale wieku Suzuki raczej nie osiągnie.
5,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się drogi jakby był przyklejony. Każdy ruch kierownicy przekłada się tak jak byśmy oczekiwali na zachowanie samochodu. Naprawdę pozytywne zaskoczenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód na tyle mały, że z założenia widać wszystko, chociaż napewno zajdą się tacy użytkownicy, którzy powiedzą, że do tyłu mogłoby być lepiej...mogłoby, ale naprawdę duże lusterka, ten problem w zasadzie rozwiązują, dodatkowo należy zaznaczyć, że jak są dobrze ustawione w zasadzie w 100% niwelują martwy punkt. Zawsze mnie zastanawiało czemu w Pasatach i to wcale nie najstarszych są 2-3 razy mniejsze. W końcu lusterka to jedne z niewielu elementów samochodu, z których korzysta się chyba częściej niż z lewarka zmiany biegów.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie bym tego oczekiwał. Jedna kwestia.. Zastanawia mnie dlaczego mignięcie światłami drogowymi odbywa się tak samo jak ich włączanie z tą różnicą ze aby je włączyć trzeba wykonać ten sam ruch i dosłownie sekundę przytrzymać drążek. Nie raz chcąc tylko mignąć zostały włączone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawdę wystarczająca. Z tyłu nie jeżdżę więc nie wiem, ale na odległościach miejskich (do 100 km) nikt jeszcze nie narzekał. Na dłuższych też by pewnie nie narzekali, bo fotele z tyłu wyglądają na tak samo wygodne jak z przodu. Miejsce na nogi... zależy od wzrostu kierowcy i pasażera z tyłu. Dla jednych będzie wystarczająco w Seicento innym zabraknie we Freemoncie.
5,0
Wyciszenie
Przy zamkniętych szybach w zasadzie nie słychać co dzieje się na zewnątrz kabiny... chyba że przekroczymy 3500-4000 obrotów wtedy im wyżej tym głośniej, ale to raczej nie powinno zaskakiwać. Wg mnie jest lepiej niż dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena do jakości - naprawdę warty uwagi. Spalanie zależy od ciężaru nogi bez względu czy to Fiat, Opel czy Ferrari. Wg mnie mieści się w normie jak na tego typu samochód.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak doświadczeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW
[l/100km]