Świetny samochód posiadający kilka wad. Oceniając go oczywiście trzeba uwzględnić fakt, ze jest to auto z założenia miejskie a w naszym kraju bardzo często użytkowane jest jako podstawowy samochód rodzinny. Słabe strony to kilka denerwujących drobiazgów, jak wspomniane żarówki czy słabe wyciszenie auta. Jednak jakość silnika 1.9 JTD przyćmiewa wszystkie niedostatki autka. Świetny, bezawaryjny motor.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bezapelacyjnie zaskakuje. Jest relatywnie szybki i dynamiczny jak na niewielką w sumie moc, którą oferuje. To bez wątpienia najmocniejszy punkt tego samochodu. Przebieg 240.000 i cały czas ochoczo przyśpiesza. Super. Do tego praktycznie żadnych awarii silnika. (ODNOŚNIE 1.9 JTD 80KM)
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobra, choć napewno mgła by być lepsza. To w końcu samochód tylko do miasta. Bardzo często brakuje 6tki... Skrzynia zestopniowana jest dość krótko, sprzyja to szybkiemu przyśpieszaniu przy niewielkiej mocy, ale trzeba się napracować ręką...
3,0
Układ jezdny
Silnik jest za ciężki do tych amortyzatorów. Auto jest za miekkie, mocno wykłąda się na zakrętach, szybkie manewry na autostradzie (ominięcie czegoś przy prękości 140-150) powodują lekką panikę. Generalnie samochód ma troszkę za cięzki przód, ale coś za coś...
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu w każdą stronę. Mnie osobiście przeszkadza dość wysoka pozycja za kierownicą... Ale w sumie, to samochód do miasta i tam, wysoka pozycja za kierownicą pomaga.
4,0
Ergonomia
Jak w Fiacie. Wszystko w miarę pod ręką i przemyślane. Dość duża pakowność po złozeniu siedzeń, sam bagażnik jak na tą klasę auta przeciętny z plusem. Dużo schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hmmm. Jest dobrze. Grzeje w miarę ok, chłodzić nie chłodzi bo nie ma klimy. Wentylator jest dość głośny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma jak na rozmiar samochodu dość dużo miejsca. Przeszkadza nieregulowana na wysokość kierownica. Z tyłu dramatycznie, jeżeli kierowca lub pasażer są wysocy, to na tylniej kanapie zmieści się tylko ktoś bardzo drobnej postury.
2,0
Wyciszenie
Niestety. Powyżej 140 możemy zapomnieć o dyskusjach a powyżej 160 możemy wyłączyć radio. Duży szum opływającego auto powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak mówiłem, silnik to najlepszy punkt auta. (1.9 JTD 80 KM). Spalanie to przeciętnie 5 do 6 litrów przy katowaniu autka i prawie cały czas wciśniętym do oporu gazie... Przeglądy i naprawy w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy był dość drogi jak na miejskie auto... Koszty zakupu używanego są też stosunkowo wysokie jak na małe autko. Ale płaci się w 90 % za fenomenalny silnik, cała reszta to dodatek...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki psujace się falami. Pół roku spokoju i pół roku co tydzień nowa. DO tego troche skrzypienia plastików, jakichś stuków dochodzących z zawieszenia. Raz dość gwałtownie i bez żadnych wcześniejszych sygnałów padł akumulator...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fenomenalnie. Nic. Samochód zawsze dojeżdża do celu. Silnik jest rewelacyjny, przy swojej niewielkiej jak na JTD mocy (80 KM) ma ogromny zapas bezpieczeństwa. Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu, hamulce, układ kierowniczy, to wszystko przez 6 lat i 240.000 działa bez zarzutu.