Inne
: Można się samemu pogrzebać :] nie trzeba oddawać do serwisu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Trzeba pilnować żeby nie wyleciały odbojniki z tyłu bo można na dziurze uszkodzić łożyska.
Układ elektryczny
: zimne luty lub przekaźniki w sterowniku silnika wspomagania. Koszt naprawy zerowy a w serwisie potrafią naciągnąć.
Inne
4,0
Całokształt
Bardzo dobry silnik DIESEL wolno ssący.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie kulturalny, bardzo głośny - szczególnie jak jedzie się z opuszczonymi szybami. Można mu to wybaczyć ponieważ jest bardzo małe spalanie i specjalnie nie trzeba sie przy nim grzebać. Odpala na dotyk, wystarczy mieć akumulator sprawny.
3,0
Skrzynia biegów
Jak się skrzynia nagrzeje to ciężej biegi chodzą. Czasami jak autko samo zjedzie do tyłu potrafi zazgrzytać wsteczny przy wrzucaniu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo twardy, ogólnie dobrze trzyma się drogi na zakrętach. po 120tyś amortyzatory były praktycznie do wymiany z tylu, przód jeszcze oryginalny. Wymienione też były wahacze z przodu , drążki to standard wymiany. Z tyłu zgniły odbojniki :]
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu przeszkadzają słupki, z przodu też ale ogólnie dobrze.
3,0
Ergonomia
wygodnie siedzenia, dobrze rozstawione pedały. Ilość schowków wystarczająca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja , ogrzewanie zimą ok. Latem to tylko podczas jazdy działa znośnie, lepiej klimatyzacje włączyć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dużo miejsca, dla pasażera z przodu też. Z tyłu jak podsunie się do końca fotele to nóg nie da sie przesunąć jak ktoś siedzie z tyłu.
2,0
Wyciszenie
W samochodzie przy 110 zaczyna być głośno. Fakt że silnik jest bardzo głośny - Diesel 1.9D.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest zadowalające, W trasie potrafi spalić 4-4.2/100. Przeglądy dosyć tanie jak sie nic nie wali to filtry oleju, paliwa oraz powietrza i klimy. Można stosować tańsze zamienniki.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują sie silniczki spryskiwaczy ( urywają się wyjścia).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to czekam i zbieram pieniądze... Ale mogłem być naciągnięty przez autoryzowany serwis fiata na wymianę kolumny wspomagania ( silnik + czujnik momentu = 3000zł ). Okazało się że były zimne luty w sterowniku silnika. Po naprawie ( 2zł cyna :) autko gania na wspomaganiu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 60KM 44kW
[l/100km]