dieselek jest sprytny nawet z samym D
wymaga obowiązkowej obsługi i OK
3,0
Skrzynia biegów
zacina się luz - dźwignia nie wraca sama w położenie neutralne
4,0
Układ jezdny
wymiana zawieszenia po 180 tys. opon bębnów - Nie toczone to w rezultacie dodatkowy koszt
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wymiana nagrzewnicy - i nie za dobrze grzeje teraz jak oryginał
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu OK
z tyłu nie za bardzo trzeba dzielić się przestrzenią z kierowcą
4,0
Wyciszenie
przy sprawnym ukladzie wydechowym nie słychać, że to diesel
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w zależności od wagi nóżki
w mieście sportowa jazda 6,5-6,9/l
przy delikatnej jeździe mieści się w 6,5
poza miastem 4,8 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
obecnie już troszkę wysłużył i mam nadzieję, że nie zawiedzie przynajmniej przez drugie 200 000 km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwa razy w zimę z mojej winy zawiódł paliwko zimowe;)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
czujnik położenia wirnika jesień do wiosny nie uzbraja się komputer za pierwszym odpaleniem trzeba ponawiać uruchamianie natychmiast gdy wyłączę silnik
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 60KM 44kW
[l/100km]