Ogólnie z czystym sumieniem mogę polecić, mocne, małe autko, które na trasie potrafi zaskoczyć nie jednego w mocniejszym samochodzie (w końcu ma 8,6 sek. do setki). Trzeba się jednak liczyć ze sporym spalaniem, chociaż porównując je do innych takich samych pod względem mocy aut to mieści się w normie. Bardzo fajne, inne wnętrze, naprawdę wysoki komfort jazdy (zaskoczyła mnie bardzo rozbudowana możliwość regulacji fotela). Krótko mówiąc- wilk w owczej skórze :)
Jak ktoś szuka mocnego, w miarę nowego auta za rozsądne pieniądze to z czystym sumieniem polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja- bardzo silny, elastyczność znakomita, w dodatku bardzo cichy (chociaż przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu chodzi jak diesel ;)
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie dobrze, chociaż 3 bieg nie zawsze wchodzi czysto
4,0
Układ jezdny
Całkiem niezły komfort resorowania (a trzeba dodać że w HGT zawieszenie jest usztywnione), chociaż bardzo łatwo wpada w podłużne koleiny
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na ten segment przyzwoita, chociaż trzeba obiektywnie przyznać że pod tym względem niektórzy rywale są lepsi
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno, może sterowanie szybami wymaga przyzwyczajenia, ale i tak wolę to rozwiązanie niż pomiędzy fotelami (ale oczywiście najlepiej jest jeśli można przyciski są na drzwiach)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest bardzo wydajna, na ogrzewanie też nie można specjalnie narzekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem jeden z liderów segmentu. Z przodu miejsca jest naprawdę dużo, z tyłu też przyzwoicie, ale cudów nie ma- jak ktoś chce mieć bardzo przestronny samochód z tyłu to niech kupi po prostu większe auto. A moim zdaniem pod względem przestronności wnętrza Punto II dorównuje np. Golfowi III
4,0
Wyciszenie
Jest niezłe, przy większych prędkościach jednak dość mocno szumi. Ale przy słabszych silnikach to wogóle nie przeszkadza, ja mam po prostu 130 KM a to trochę więcej niż zakładali konstruktorzy tego samochodu :) Przy mniejszych silnikach wyciszenie jest naprawdę dobre
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż... Swoje musi wypić, 130 koni, nie ma cudów. Po wybitnie miejskiej, warszawskiej jeździe spali nawet do 14 litrów na setkę (ale to przy dynamicznej jeździe). Jak ktoś ma lekką nogę i nie jeździ tylko i wyłącznie w godzinach szczytu, tak jak ja, to myślę że zmieści się po mieście w 11 litrach. A na trasie 8-9 litrów. Coż, nie ma się co oszukiwać, na taką moc to spalanie normalne, w końcu diesel to nie jest.
4,0
Stosunek jakość/cena
Punciaki to jak na swoją cenę są naprawdę dobrymi samochodami, które nie cierpią na jakieś specjalne usterki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja na razie nie narzekam (odpukać), chociaż słyszałem o dosyć często wypalających się żarówkach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mnie osobiście nic nie dotknęło, jeśli regularnie wymienia się pasek rozrządu i wariator to nic poważnego nie powinno się stać.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Punto II Hatchback 1.8 i 16V 130KM 96kW 1999-2010