Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony- daje dużo frajdy z jazdy, ma kompletne wyposażenie i świetnie się prezentuje (15 calowe felgi z oponami o lekko obniżonym profilu), seryjne- delikatne ospojlerowanie (takie właśnie lubię najbardziej :)
Trzeba jednak pamiętać że sporo części nie pasuje od zwykłego Punto, wiele z nich jest sporo droższych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo mówić- jazda tym samochodem to czysta przyjemność. Silnik mocny, choć wysokoobrotowy- żeby poczuć to co ma pod maską trzeba go kręcić 4 000 obrotów wzwyż (ale to w sumie norma, kto jeździł hondą ten wie o co chodzi). Ale wbrew pozorom daje to sporo frajdy- silnik ma dosyć przyjemny, zadziorny dźwięk, choć przez pierwsze 3 sekundy po odpaleniu mruczy jak typowy diesel (taki urok tego silnika)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i przyjemnie, choć trójka wrzucana przy wyższych obrotach potrafi lekko chrupnąć
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest usztywnione, więc auto bardzo dobrze trzyma się drogi, kosztem trochę niższego komfortu. Ale taki urok małych, usportowionych samochodów
Komfort
5,0
Widoczność
Auto nie jest duże, więc i do widoczności nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie być powinno. Umieszczenie opuszczania szyb na panelu środkowym wymaga przyzwyczajenia, ale nie stanowi to żadnego problemu. Sporo schowków jak na takie autko.
Jeden istotny minus- wersja HGT paradoksalnie nie ma uchwytu do napojów, co mają najtańsze wersje Punto. W wersji HGT jest w tym miejscu kieszeń i popielniczka, ale w codziennym użytkowaniu brak takiego uchwytu bardzo mocno daje się odczuć.
Jak komuś bardzo zależy może zamienić panel środkowy i problem rozwiązany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu- klima bardzo wydajna, do ogrzewania również nie mam większych zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż- jak wychodziło Punto II było jednym z najprzestronniejszych aut segmentu B, więc w tej kategorii wiekowej nie ma sobie równych. Również jak na obecne standardy auto można uznać za przestronne.
4,0
Wyciszenie
Normalne- ani nie jest rewelacyjnie cicho, ani rewelacyjnie głośno. Standard.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż- auto nie jest oszczędne, jak się go przyciśnie to pali 12 litrów po mieście (Warszawa). Ale i moc robi swoje, jak na 130 KM nie jest to wcale przesadnie dużo.
Rozwiązaniem jest LPG. Mimo początkowych obaw zaryzykowałem i zainstalowałem sekwencję, i od półtora roku spisuje się (odpukać) bez zarzutu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auta są stosunkowo tanie na rynku wtórnym, za takie pieniądze trudno znaleźć ciekawsze auto dla młodego człowieka- jeśli komuś oczywiście zależy na dość nowoczesnym i w miarę młodym mocnym autem, w dodatku tak wyposażonym.
Ponadto są dość bezawaryjne, naprawdę nie ma się czego obawiać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fiat ma swoje słabe strony, jak np alternator, ale wszystko jest tanie w naprawie.
Przez 2 lata użytkowania miałem problem z alternatorem i raz zablokowała mi się linka od gazu- drobiazg który sam naprawiłem, ale trochę stresu i emocji podczas jazdy było- samochód cały czas kręcił się do 4 000 obrotów :)
Ale ogólnie auto spisuje się bez zarzutu- jak na swój wiek to naprawdę dobry bilans.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie (odpukać) brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 130KM 96kW
[l/100km]