Samochód nie dość, że fajny dla oka, to jeszcze dobrze wyposażony - wersja GO.
Jeśli ktoś lubi Fiaty, to spokojnie polecam. Samochód nie jest zawodny, więc tylko wybitny pechowiem może na niego narzekać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę klasę samochodu, to spisuje się świetnie. Przyspieszenie w normie, elastycznośc również. Nie jest to samochód rajdowy, więc na normalną jazdę wystarcza. Niestety zauważyłem fabryczny feler w postaci przeciekających uszczelek bloku silnika oraz mało trwałe miski olejowe.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest według mnie dobrze zestrojona. Lewarkiem nie trzeba szukac biegów. Wyjątkiem może jest wsteczny bieg, ale to niedoskonałość wielu samochodów.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie zawieszenie jest twarde, przez co bardziej wyłapuje nierówności. Co do trwałości, to jest ona zadowalająca. Układ kierowniczy, pracuje poprawnie. Dużym plusem jest "podwójne wspomaganie". Funkcja city istotnie uprzyjemnia parkowanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc jest prawie perfekcyjna. W tym aucie widać naprawdę wszystko dookoła nas. Lusterka też pozwalają dobrze ocenia widoczność obok nas i za nami. Mankamentem może być jedynie prawy przedni słupek. Jak dla mnie jest ciut za czeroki i utrudnia widocznośc w tym miejscu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w tym samochodzie jest w zasięgu ręki. Po kilku minutach oswajania się z samochodem, większość guzików odnajdujemy intuicyjnie. Fotele w wersji GO sa rewelacyjne!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest już naprawdę mocna strona punto. Wystarczy przejechać 2 km i samochód daje przyjemne ciepło. Trudno mi się jedynie wypowiedzieć jak jest w srogie zimy, bowiem najblizsza będzie moją pierwszą w tym autku. Póki co przy 1-2 st jest jak napisałem na początku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrzostwo w tej klasie. Specjalistów z AutoŚwiata i innych czasopism, nie będę poprawiał.
4,0
Wyciszenie
Wersja GO naprawdę jest cicha. Przy 140 km/h można spokojnie słuchać muzyki oraz prowadzić normalną pogawędkę. Nie trzeba się przekrzykiwać z silnikiem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłoby taniej gdybym miał LPG. Tak czy inaczej autko jest oszczędne. W mieście Łodzi pali mi 7.0 l/100km przy dynamicznej, ale nie wyczynowej jeździe.
Skoro to fiat to ceny części i napraw stoją na przyzwoitym poziomi. Jeśli kogoś stać na kupno tego samochodu, to z pewnością stać go będzie na utrzymanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przesiadłem się z seicento young 900cm3, na Punto II wer GO - 1.2 /8V
Zmaina jak najbardziej udana. Samochód wart był tych 13500 żł. Doszły do tego co prawda opłaty za wymianę wszystkich materiałów eksploatacyjnych, ubezpieczenia i rejestracji. Jeśli tylko będzie się spisywał tak jak do tej pory, to nie zmienię go przez najbliższe 3-4 lata.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skoro mercedesy się psują to nie miejmy pretensji do fiatów. Prawdą jest to, że czasem szfankuje alternator. Da się zamontować osłonę silnika i samoróbkę by osłonić altka i powinno byc już łatwiej. Niestety prawda jest też to, że elektronika jest himeryczna i zapali się czasem coś bez powodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nie stało się nic takiego i oby tak było. Samochód zawsze zapala i dowozi mnie tam gdzie chcę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]