Krzysztof, agent007@poczta.neostrada.pl,
20 lat temu
Silnik 1.2 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg:
55 tys. km
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jeśli nie dokonujemy porównań np. z "japończykami" to ocena jest jak widać :-) No i po tym co opisałem w punkcie "ekonomiczność" - NIE ZAMIERZAM zakładać instalacji gazowej, przy okazji tracąc całkiem niezłą (300 litrów) przestrzeń w bagażniku oraz unieruchomienie komputera pokładowego, wg mnie - bardzo dokładnego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez wiekszych zastrzezen, nisko polozony max momentu obr. przypadajacy na ok 2700 obr/min. Może ta moc 60KM troche za mała, no ale taką wersję sam wybrałem. PLUS.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, wyczuwalnie wskakujące biegi (oprocz wstecznego - jakby się nie starać, to czasem zazgrzyta). Niezłe zestopniowanie. No i ponieważ zastosowano linki - nie przenoszą się (zresztą małe) drgania silnika na dźwignię. STANDARD.
3,0
Układ jezdny
Jak narazie - wytrzymuje "polskie drogi" wiec w porządku. Wymiana końcowek drążków kier. po 54 tys. Denerwujące jest czasem wyczuwalne "myszkowanie" po drodze, zwłaszcza jesli nie jest sucha (testowane różne opony z prawidłowym ciśnieniem, prawidłowa geometria, wszystkie elementy sprawne). Ale - ocena mocno subiektywna, może dlatego że przedtem był Nissan..... MOŻE BYĆ.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile do przodu jest OK, to lusterka boczne i tył (ach te słupki tylne!)... brak słów. Czasem przeszkadzają też słupki boczne (konkretnie - lewy, np w ciasnym zakręcie).SŁABO.
4,0
Ergonomia
Mogłoby być lepiej, ale i gorzej. Ładny design deski rozdzielczej, choć troszke za małe zegary i zbyt głęboko schowane. Precyzyjne przełączniki, dźwignie. Wszystko OK, poza przełącznikami: 1)od komputera. Ktoś był chory jak go tam umieszczał! 2)wł. świateł awaryjnych pod przełącznikami szyb) Mimo to: PLUS.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato gorąco, w zimie za długo zimno. No i pół biedy jak zimą jadą 1-2 osoby z przodu, bo jak mamy pasażerów z tyłu - to notorycznie paruja szyby tylnych drzwi. No i awaria wentylatora (przy ok 40 tys km) , za który ASO żąda 500zł !! Wizyta u znajomego w warsztacie: 50zł (pięćdziesiąt) i stary dziala dalej już ponad rok. MINUS.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ocena dla miejsc przednich. Sam z tyłu nie siadam i tak sie składa, że mało kogo tam mam okazję gościć mimo wersji 5d. A nawet jak ktos tam siedział, to nie powiedział mi, że mu bardzo niewygodnie. PLUS.
5,0
Wyciszenie
Nigdy nie sądziłem, że dla fiata użyję słowa "doskonałe", ale tak jest w tej kategorii. Zwłaszcza do ok 90-100 km/h. A ponieważ autko jest bardziej miejskie i raczej nie nadaje się na częste, długodystansowe (ponad 500km)wyprawy, stąd moja ocena. PLUS+.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tego oczekiwałem i to mam. Średnia z ostatnich 2000 km (2 tysięcy) mieszanej, typowej jazdy to 6,0l/100km. Miasto: 7,0l/100km. Trasa: 5,1l/100km. W zimę, wiadomo, ok. 5% więcej. Najlepszy wynik (częśc trasy W-wa Gdańsk, STAŁA prędkość testowa=80-83km/h, POMIAR WEDŁUG GPS-a bo prędkościomierz pokazywał 85-90): 4,3l/100km. PLUS+
4,0
Stosunek jakość/cena
Ktoś kiedyś powiedział: "FIAT - SAMOCHÓD ROKU, BO NA ROK". Może kiedyś (wysoka awaryjnośc, nieskuteczność serwisu, tandetne materiały) tak, lecz teraz - ja sie z tym nie zgadzam. A i tak, niezależnie od moich opinii po 4 latach eksploatacji, decyzję przy zakupie I TAK PODJĄĆ MUSISZ SAM(A).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli opisywane wcześniej usterki nikogo nie przerażają (koncówki drązków, wentylator) oraz mało skuteczne hamulce (po zmianie na tarcze BREMBO i klocki FERODO jest OK), to ocena na 4 lata i 55tys.km jest pozytywna. Aha, NIE KORZYSTAŁEM OD NOWOŚCI z serwisu ASO, nic złego sie nie stało, nie mam zdania na ten temat i ... zaoszczędziłem sporo kasy np. na paliwo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wentylator nagrzewnicy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]