Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto II Hatchback

Micholec, 17 lat temu
Silnik 1.2 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mały a naprawdę potrafi wiele - 120 km/godz to predkośc podróżna bezproblemowa. Wysoka kultura pracy silnika (porówując np z klekocząca Fabią 1.4). Małe zużycie paliwa i niskie ceny części. Pragmatyczny i bardzo niedoceniany u nas samochód.
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia dla poczatkującej rodziny, która większość czasu jeździ po mieście. Firma FIAT naprawdę nie zasługuje na reputację jaką "obdarzono" ją w Polsce. Gdyby producent ciut bardziej się przyłożył finansowo i dograł niektóre szczegóły jak np. tandetny akumulator, czy kiepski wydech, to myślę że nawet malkontenci nie mieliby do czego sie przyczepić. Myślę ,że sporo aut w polsce to auta ze szkół jazdy, które trafiaja z 300.000 przebiegami i kręconymi licznikami do właścicieli. Tacy pechowcy faktycznie mają powody do narzekań....
Wrażenia
4,0
Silnik
Moim zdaniem silnik jest tylko wystarczający do miasta. Na trasie powyzej 120 km/godz. brakuje mu tchu. Rekompensatą jest niskie zuzycie paliwa (w mieście 7-8 litrów, trasa trochę ponad 5 litrów). Silnik pracuje cicho i równo. Nigdy nie miałem problemów z pływającymi obrotami, etc.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje przez cały czas użytkowania bardzo dobrze. Poprzednio miałem Nisssana Primerę i wiem,że Fiat nie odstaje jakościowo. Problemem moga być linki sterujaące wybierakami skrzyni. Warto je raz do roku przejrzeć i przesmarować (dostępne od spodu auta pod plastikową osłoną)
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie bardzo pewnie. Przez okres 3 lat wymieniłem tylko końcówki drążka kierowniczego i osłony zewnętrzne przegubów. Żadnych problemów z przekładnia kierowniczą, byc może dlatego,że nie mam wspomagania z funkcją CITY :))))
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność jest kiepska w szczegołności do tyłu. Szeroki słupek tylny i wysoko poprowadzona linia bagażnika potrafią przyspożyć problemu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest wydajna. Denerwuje mnie co jakiś czas głośna praca wentylatora. Konieczne jest rozebranie dmuchawy i przesmarowanie łożysk ślizgowych!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest sporo miejsca. Mam 178cm wzrostu i nie mam problemów. Gorzej z tyłu - mało miejsca na nogi. Tylnie sedzenia nadają się tylko dla dzieci.
4,0
Wyciszenie
Silnik nie jest mocno słyszalny. Czasem denerwuje praca zawieszenia z tyłu (potrafi pukać pomimo braku luzów ). Ponoć taka uroda tych aut :(
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj Fiacior bije wszystko co jeździ na głowę. Ceny części są śmieszne (wiecej płacę za korbowód Shimano Deore do roweru, he,he). Przeguby zewnętrzne po 59 zł, pasek rozrządu ok 40 zł, napinacz rozrządu SKF 40zł, pompa wody 80zł, uszczelka pod głowicę (jakby coś sie stało) - ok.60 zł. FIAT zaskoczył mnie bardzo pozytywnie - wymieniłem sprżegło, alternator (prowizorycznie), osłony przegubów i komplet rozrządu. Do 120.000 km auto jeździ bezawaryjnie!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest technicznie zaawansowane, ale dla mnie to plus w naszym kraju. Wrazie awarii nie trzeba brac kredytu na remont np głowicy silnika. Jednostka 1,2 jest bardzo trwała i ekonomiczna. Do jazdy "normalnej" wystarczy. Karoseria pomimu paru lat nie ma nigdzie wykwitu rdzy!!! Na pewno są mnie zawodne w szczegółach auta, ale na pewno jak coś juz poleci to kosztuje sporo więcej. Poprzednio posiadałem 12 letniego Nissana i to dopiero jest badziew. Po 100.000 km jak coś pier...nie to mozna się od razu wieszać na linie od prania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fabryczny układ wydechowy jaest mało trwały. Do niczego jest też oryginalny akumulator "Magnetti Marelli" 40Ah, wymiana na polski i po sprawie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło - raz wymienione przy 90.000 km - zaczęło się slizgać. Alternator - 170 zł wymiana na regenerowany (wymienione 2 łożyska, sczotkotrzymacz wraz z regulatorem napiecia i sczotki). Nowy akumulator Centra - 60Ah. Wymienione amortyzatory z tyłu (po 110 zł za sztukę - BILSTEIN). Do Primery jeden amor kosztuje 360 zł (tył).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Punto II Hatchback