Cóż samochód spełnia moje oczekiwania lecz mam poważnie zastrzeżenie co do powłoki lakierniczej zwłaszcza maski, reszta to kawał dobrego, solidnego a co najważniejsze praktycznie bezawaryjnego i oszczędnego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy średnia, zimą na mrozie dopóki się silnik nie nagrzeje klekocze jak diesel, elastyczność poprawna, jeśli chodzi o osiągi to po mieście w sam raz poza miasto jak ktoś nie szaleje też może być jak na 60KM. W sumie jeśli ktoś nie potrzebuje dużej mocy to silnik godny polecenia jeśli chodzi o jego charakterystykę 102nm już przy 2500obr, moc max. przy 5000obr. te paramerty są godne zwrócenia na nie uwagi jak na nieduży silnik
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje lekko - (jak ktoś testuje w salonie lewarki to proszę zauważyć na długośc lewarka która jest również wykładnikiem jego pracy. Wydawało mi się że skrzynia w Fabi pracuje lżej niż u mnie ale jak chwyciłem w Puncie lewarek niżej to okazało się że u mnie pracuje nawet lżej - ambarans w tym że w Skodzie jest krótszy lewarek więc pozornie biegi wchodziły precyzyjniej), od święta wsteczny zahaczy (bardzo rzadko). Bezwibracyjny lewarek skrzyni biegów. Długa piątka i spalanie na piątkę, 110km/h przy 3000 obr. nie wiem jak to Włosi zrobili ale jakoś można - rewelka!
5,0
Układ jezdny
Solidny, mocny jak na polskie drogi, sprawdzony układ, samochód poprawnie trzyma się drogi, pewny również na zakrętach mimo sporej wysokości auta. Zawiesznie dobrze wyciszone
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu dobrze z tyłu gorzej ale albo bezpieczeństwo i zagłówki albo karczycho w niebezpieczeństwie, (na poważnie, podobnie jak u konkurencji)
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza przejżysta i czytelna, intuicyjnie rozmieszczone przyciski wentylacji, mądrze usytuowane przyciski elektrycznych szyb - pośrodku przedniej konsoli, uważam że dużej lepiej niż w drzwiach. Dioda niedomknietych drzwi, niedoceniona a jadnak przydatna, Bardzo wygodne jak na tą klasę fotele które odsuwają się zapamiętując stare położenie. Generalnie do ergonomi nie znalazłem ani jednej uwagi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejny spory popis! Zimą mimo mrozu (-15) ciepło robi się po przejechaniu 5 km lub jak kto woli 5 minut jazdy więc świetnie, latem przy dużym upale powietrze nie jest tak rozgrzane jak w byłym moim CC. Podobnie jak wyżej nie mam uwag co do wentylacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży plus! Mimo przeciętnych rozmiarów samochód w wersji 5D ma największy bagażnik w tej klasie. Mój 3D wystarczy na zakupy w supermarkecie. Wewnątrz z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu jak się ma poniżej 190cm wzrostu. też wystarczy. Samochód jest dość wysoki więc przestrzeni nad głową jest sporo, chyba więcej niż w niektórych kompaktach.
5,0
Wyciszenie
Przy 150 km/h można normalnie rozmawiać, na postoju słabo słyszalny pomruk. Ktoś pisał że karoseria wibruje - proszę zgłosić się do ASO na kontrolę poduszek, u mnie po 60 000 uruchomienie motoru pozostaje obojetne do wibracji jakie często przenoszą się na karoserię, zasługo to 3 poduszkom a nie 2 popularnie stosowanych
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zima (miasto) 7,7-5l; lato (miasto) 6.5l; trasa między 5 a 6 litrów. W spalaniu oczywiście wszystko zależy od nogi wiec można jednocześnie osiągnąc 10l jak zejśc ponizej 5 litrów w trasie. Samochód przy delikatnej jeździe jest naprawdę oszczędny
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że cena jest dobra, Fiat często wprowadza kuszące promocje i różnego rodzaju żniżki np. dziennikarskie, Kupłem go z uwagi na cenę i nie żałuję wyboru.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana 3 żarówek, wymiana silniczka od wycieraczek na gwarancji (nierówno pracowały), wymiana zaróweczki w podświetleniu tablicy przyrządów, domocowanie szyby bocznej do prowadnic podnośnika (stukała), regulacja zamka tylnej klapy i ogranicznika drzwi przednich (gwarancja). Samochód ma jednak jedną usterkę która mnie zirytowała chodzi o złuszczający się lakier przedniej maski, konieczne malowanie od początku całej maski