Karoseria
: Po 16 latach niczego nie zeżarła rdza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Lubi żreć olej, problemy z uszczelką głowicy.
Silnik
: Sprzęgło!
4,0
Całokształt
Jak na 16letni samochód po kilku właścicielach i w połowie nieznanej historii serwisowej nieźle. Wnętrze ładnie utrzymane, siedzenia niepowycierane i nic nie się nie rozpadało. Większość wyposażenia działała a auto nie paliło wiele. Jedynie często lubiło się psuć. Tu przodowały wycieraczki i ich mechanizm - 3 razy w ciągu roku mechanizm był wymieniany. Silnik regularnie podjadał sobie olej, wydmuchało uszczelkę głowicy, co poskutkowało pociągnięciem oleju i brakiem spalania mieszanki w dwóch cylindrach. Do wymiany był również docisk i tarcza sprzęgła, którego po roku po prostu już nie było. Po drodze padło też elektryczne wspomaganie kierownicy - do wymiany cały silniczek. Tuż przed świętami Wielkanocnymi 2016 do wymiany cała rura wydechowa - po długości od silnika aż do wydechu
Blacha i nadwozie za to w stanie nienagannym - chciałem wykonać konserwację, ale nie bardzo było co konserwować. Na plus hamulce - zawsze niezawodne i nie do zarżnięcia. Wyratowały samochód w kilku sytuacjach kiedy głuche i stare babkowiny wychodziły nie patrząc na przejście ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Toporna konstrukcja, która jest tania w naprawie i pali zaskakująco mało - 5.5L w cyklu mieszanym to chyba standard. Moje usterki: regularne podjadanie oleju, częsta wymiana uszczelki głowicy ( w najgorszym wypadku skończyło się pociągnięciem oleju i uziemieniem dwóch cylindrów).
3,0
Skrzynia biegów
Póki nie zje tarczy i docisku sprzęgła - chodzi dobrze, biegi wchodzą luźno a pedał sprzęgła ma fajny punkt, gdzie trzeba dodać gazu.
4,0
Układ jezdny
Samochodzik podatny na wiatr. Zwrotny w mieście, głośny na trasie.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do obecnego Mitsubishi Colta - widoczność nienaganna. Lusterka bardzo przyjemne dające duży zakres widoczności mimo małych rozmiarów.
4,0
Ergonomia
Wszystko okej, aczkolwiek powyżej 5h jazdy bolały mnie plecy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić. Miałem wersję z klimą i wszystko było okej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla ludzi, którzy lubią się w samochodzie rozwalić - to nie auto dla Was ;)
Dla mnie w sam raz - zmieściłem siebie, narzeczoną, kota w transporterze z kuwetą, wzmacniacz, gitarę, dodatkowego pasażera oraz nasze bagaże.
3,0
Wyciszenie
Po wymianie starych opon po poprzednim właścicielu - oczywiście lepiej, aczkolwiek od 100km/h w górę - ciężko się rozmawia, a radio trzeba było ustawiać na 3/4 głośności.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby był młodszy dałbym pięć gwiazdek. Na samo jeżdżenie dużo się nie wydaje - na ewentualnie naprawy niestety tak, bo jak już zepsuje się jedna część tak od razu trzy kolejne ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersje po liftingu idzie wyrwać za dobre pieniądze. Całkiem przyzwoite auto za przyzwoite pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek mało. Najczęściej przeradzały się w poważne usterki :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnio co 3-4 miesiące wyskakiwała naprawa za około 250-300 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]