Bardzo atrakcyjny, dynamiczny wygląd 3 drzwiowej wersji,która pomimo debiutu w 1999r. w ogóle się nie zestarzała. Szczególnie gdy zderzaki w kolorze nadwozia oraz założone ładne kołpaki/alufelgi, a mój egzemplarz takowe posiada. Autko zakupiłem w lipcu 2015r. Jestem II właścicielem w Polsce, a pochodzi z Niemiec. Bogate wyposażenie w porównaniu z wieloma egzemplarzami krajowymi. Klimatyzacja, ABS, 2x poduszki powietrzne, centralny zamek, elekt. szyby, wsp.kierownicy.Z wspomagania CITY nie korzystam, standardowe jest wystarczające. Poprzednia właścicielka korzystała i ceniła to udogodnienie. Samochód zadbany jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny i stan wnętrza. Prócz maski (okolice logo), ubytki w lakierze, sprawka kamieni. Od razu po kupnie nałożyłem farbę w sprayu i jest OK. Największym minusem jest stan podłogi, korozja poczyniła spore spustoszenia, zaniedbania jeszcze w Niemczech, bo samochód był w kraju od nie całych 2lat. Idealne do miasta, jak i po za nim. Codzienne dojazdy do pracy, trasa w jedną stronę nie co ponad 11km prędkość 60-70 km/h,spalanie 6,2 l. Jestem bardzo zadowolony z tych pierwszych 7 miesięcy użytkowania,a nigdy jakoś specjalnie nie rozważałem jego zakupu zbierałem pieniądze z myślą o Corsie C.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.2 60KM bardzo zrywny i elastyczny. Samochód dobrze "zbiera się spod świateł". Największa wartość momentu obrotowego już przy 2500 obr./min. Jazda nieobciążonym Punto jest bardzo przyjemna. Codzienne dojazdy do pracy, trasa w jedną stronę nie co ponad 11km prędkość 60-70 km/h,spalanie 6,2 l. Tak to wygląda, gdy na pokładzie tylko właściciel, jazda z kompletem pasażerów i bagażem zapewne zmieniłaby znacząco te wyniki. Regularnie sprawdzam poziom oleju, Punto lubi sobie wypić Castrol Edge 5W30. Poprzedni właściciel taki olej stosował, ja także.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, bez zarzutu. Dobra praca sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Udany kompromis między komfortem,a sztywnością. Aczkolwiek na muldach, trzeba,być uważnym, bo samochód lubi podskakiwać.
Komfort
4,0
Widoczność
Długość samochodu 3800 mm, wystarczające przeszklenie, widoczność bez zarzutu. Wygodne fotele kierowcy, jak i pasażera umieszczone są wysoko dzięki temu wygodne wsiadanie oraz wysiadanie.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu rąk i wzroku kierowcy. Odpowiednia wysokość i odległość. Sterowanie szybami na panelu centralnym, a nie na drzwiach, kwestia oszczędności.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na moje wymagania wystarczająco ciepło w czasie zimy i przyjemny chłód w lecie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to wersja 3-drzwiowa, więc nie ma co oczekiwać cudów na tylnej kanapie, ale kierowca i pasażer obok cieszą się dużą swobodą ruchów. Duże i wygodne fotele.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie, bez zastrzeżeń. W porównaniu z Lanosem 15. 16v wyciszenie kapitalne, zarówno silnika jak i całej kabiny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt zakupu 6 tyś.zł. Podsumowanie 7 miesięcy użytkowania. Tuż po zakupie na wszelki wypadek rozrząd, pasek ,rolki, poprawienie stanu podłogi. Po miesiącu autko straciło moc, jak się okazało jedna świeca do wymiany. Komplet dobrych świec+ kable zapłonowe i filtr powietrza 125 zł. Następnie przepalona żarówka, światło mijania. Kupiony komplet Philips Vision H7. Warto dodać, iż z testu gazety Auto Świat 27.06.01r. wynika,że Punto II ma najlepsze reflektory w porównaniu z konkurencją Fabia I, Yaris I, Corsa C oraz Peugeot 206. "Wszystkich bije jednak Punto. Kombinacja żarówki H7 z układem projekcyjnym reflektora (soczewki) mogłaby spokojnie być zastosowana w znacznie droższych autach. Zasięg lamp Punto 60 metrów. Oświetlenie przeciwnego pasa jezdni i pobocza bardzo dobre".
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba uważać przy weryfikacji, ponieważ wiele egzemplarzy jest wyeksploatowanych i totalnie zaniedbanych.