Ogólnie lubię ten samochód. Przyjemnie się nim jeździ. Idealnie sprawdza się w miejskich warunkach, do których został stworzony. W trasie też da się nim jechać, jednak trzeba pamiętać o ograniczonych możliwościach silnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, biorąc pod uwagę moc i pojemność, jest dość dynamiczny i oszczędny. Dobrze wchodzi na obroty i nie jest nadmiernie hałaśliwy.
3,0
Skrzynia biegów
Dość długie drogi prowadzenia drążka, który chodzi z pewnym oporem. Czasem występują trudności z włączeniem \"wstecznego\".
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość twarde i słuchać jego pracę. Nadwozie ma niewielką tendencję do wychylania się na boki na dynamiczniej pokonywanych zakrętach, jednak auto prowadzi się przewidywalnie i całkiem stabilnie. Dość wrażliwy na boczny wiatr. Tryb \"city\" przydatny w mieście na ciasnych parkingach, jednak przeze mnie używany sporadycznie.
Komfort
4,0
Widoczność
W dobie obecnie projektowanych samochodów jest całkiem dobrze. Boczne lusterka trochę wąskie, ale można się przyzwyczaić. Łatwo wyczuć gabaryty auta. Trochę szerokie przednie i tylne słupki (wersja 3d), jednak ocena **** w testach EURO NCAP skądś się wzięła.
4,0
Ergonomia
Całkiem dobrze. Wszystko znajduje się w zasięgu \"ręki\" a obsługa jest intuicyjna. Posiadam wersję z regulacją wysokości kierownicy i fotela. Siedzenia \"dorosłe\" o dość miękkich obiciach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik potrzebuje trochę czasu na rozgrzanie się, szczególnie zimą. Ogrzewanie w okresie jesienno-zimowym przeciętne. Czasami podczas intensywnych opadów deszczu zdarza się zaparowywanie szyb przy szczelnie zamkniętych oknach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca, szczególnie z przodu, jest jak na tę klasę aut całkiem sporo. Pojemność i ukształtowanie bagażnika funkcjonalne. Przydatne i praktyczne okazuje się asymetrycznie dzielonej kanapy (składa się także siedzisko). W wersji 5d jest jeszcze lepiej.
4,0
Wyciszenie
Auto, pomimo braku maty wygłuszającej na klapie pokrywy silnika, jest ciche. Poziom i wytwarzany przez silnik hałas nie jest uciążliwy dla ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dość oszczędne pod warunkiem rozsądnego obchodzenia się z \"gazem\". Kręcenie silnika powyżej 4000 obr./min nie ma większego sensu - rośnie spalanie i hałas. Efektywniejsze przyspieszenie można uzyskać odpowiednio \"mieszając\" biegami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem \"używkę\" mającą za sobą największą utratę wartości. Za relatywnie niewielkie pieniądze nabyłem dość młode auto, które nie zrujnowało domowego budżetu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się poważniejsze awarie wynikające raczej z eksploatacyjnego zużycia. Występują też czasem drobne i dość denerwujące usterki. Jednak ktoś kto kupuje używane auto nie powinien oczekiwać cudów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]