Autem jeździ się w porządku, dokładać do niego nie muszę. W sześcioletnim aucie nic nie trzeszczy - opinię o słabym wykonaniu Fiatów można naprawdę włożyć miedzy bajki. Drażni tylko skrzynia i mułowatość silnika przy dużych prędkościach (ale w końcu to tylko 60KM). Dla mnie mocne 4
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy miejskich prędkościach silnik bardzo elastyczny, nie potrzeba go mocno kręcić, zeby sprawnie się poruszać. Gorzej przy prędkościach autostradowych - powyżej 110km/h rozpędzanie trwa baaardzo długo. Jednak jak na miasto (a w końcu to miejskie autko) ten silnik jest idealny i niejednemu mocniejszemu autu da radę.
2,0
Skrzynia biegów
Najsłabsza strona tego auta - mało precyzyjna, biegi wchodzą ciężko, do tego notoryczne problemy z szarpiącym sprzęgłem. Tą skrzynię trzeba nauczyć się właściwie obsługiwać, bo dla kogoś kto jedzie nim pierwszy raz sprawia wrażenie baaardzo topornej
4,0
Układ jezdny
Moim zdaniem idealnie zestrojone na polskie miasto - taki mix komfortu i "sportowości". Przy dużych prędkościach auto prowadzi się stabilnie, żadnych niebezpiecznych przechyłów
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji 5-drzwiowej widocznośc ograniczają nieco tylne słupki. Poza tym dobrze - auto praktycznie kończy się na tylnej szybie, siedzi się wysoko, wiec przód auta łatwo "wyczuć". Gdyby nie te słupki byłoby 5...
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - to tylko kilka przycisków i pokręteł. Obsługa intuicyjna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się najszybciej ze wszystkich aut, którymi miałem okazję jeździć. Nie zaparowuje. Manualna klima sprawna i skuteczna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu optymalnie. Z tyłu trochę mało miejsca na nogi, ale jak na ten segment to i tak jedno z najpojemniejszych aut.
3,0
Wyciszenie
W mieście praktycznie nic nie słychać - jak sie do niego przesiadłem często łapałem się na tym, że sprawdzałem na światłach czy nie zgasł. Gorzej przy wysokich prędkościach - wtedy motor już daje znać o sobie i pomaga tylko volume up w radiu :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W cyklu mieszanym (60% trasa, 40% miasto) spalanie na poziomie 6 - 6.5 l/km więc niewiele jak na benzynę. Ceny części bardzo przystępne, co przy małym skomplikowaniu technicznym pozwala na możliwość naprawdę taniej naprawy auta praktycznie wszędzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto używane bardzo tanie w zakupie - dużo tańsze od bezpośrednich konkurentów (Polo, Corsa)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic "mało poważnego" się nie psuje. Brak w tym aucie zaawansowanej elektroniki, więc trudno o drobne, acz denerwujące usterki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma kilka bolączek, ale ich naprawa pozwoli na bezawaryjną jazdę przez długi czas. Najpoważniejsze i powtarzające sie usterki (na podstawie obserwacji postów na forum Punto - awarie układu wspomagania, awaria centralki wtryskowej - koszt naprawy ok. 350zł, wycieki spod pokrywy zaworów - do zrobienia samemu (uszczelka+piłowanie stopek lub silikon - ok 30zł). Mnie w zasadzie dotknęły tylko wycieki, ale wymiana uszczelki i spiłowanie stopek rozwiązało problem raz na zawsze. Byłoby 3, ale mój egzemplarz, poza rzeczoną uszczelką, jest od nich wolny. Dlatego 4