Układ elektryczny
: akumulator (zimą szybko ulega wyładowaniu)
5,0
Całokształt
Samochodzik w wersji actual za cenę poniżej 30000 (taką promocję trafiliśmy) znakomity i pomimo mankamentów wart polecenia (szczególnie dla osób dysponujących garażem)
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód z silnikiem 1.2 zachowywał się elastycznie, bezawaryjny i niezawodny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bezawaryjna i wygodna. Mało komfortowy jedynie bieg wsteczny, gdyż wymaga całkowitego zatrzymania samochodu, w innym razie trochę trzeszczy.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby "5" gdyby nie zbyt szerokie słupki na skraju przedniej szyby. Większe mogły być również lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i wygodnie. Należy tylko zwrócić uwagę na siedziska foteli bo my trafiliśmy na egz. z jednym fotelem (niestety, fotelem kierowcy) odrobinę zapadniętym.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimatyzacji trochę trzeba poczekać zimą na nagrzanie. Przednia szyba odmarza po ok 3-5 min. jazdy. Latem-OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak na klasę, silnik i cenę - brak zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód tani w użytkowaniu, pod warunkiem, że naprawa odbywa się poza aytoryzowanym serwisem, w innym razie przeciętnie. W okresie 5 lat w samochodzie wymieniono siłowniki zamka centralnego, klocki hamulcowe(na gwarancji), tłumik tylni i przedni oraz pasek rozrządu (po gwarancji). Średnie zużycie paliwa nie większe niż w obecnie nowych fabrycznie samochodach porównywalnej klasy (np.toyota YARIS 1,0).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki opisane i ocenione już w części "ekonomiczność"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głównym mankamentem przez cały okres użytkowania samochodu (rocznik 2003 - 1 własciciel) był akumulator. W okresie 5 lat akumulator wymieniany był 4 krotnie, ostatni nieco mocniejszy od fabrycznego (43ah), jednak problem z rozruchem pojawia się już po kilku dniach z temperaturą poniżej -5 stopni. Przez okres zimy wymagał częstego doładowywania. Ani serwis ani (liczni) mechanicy problemu nie byli w stanie rozwiązać. Badano rozrusznik, alternator, ubytki prądu (przebicia), akumulatory a problem jak był na początku tak pozostał. Samochód nie był garażowany.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]