Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto II Hatchback

wloch@op.pl, 17 lat temu
Silnik 1.2 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo niskie koszty eksploatacji w porównaniu do innych nowych aut. Części nawet za parędziesiąt złotych. Np. oryginalne lusterko Fiat marelli bez sterowania elektrycznego 30 zł w Allegro. Świece NGK 10 zł w Allegro. Filtr oleju filtron 20 zł itd.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria elektroniki. Świeci kontrolka EOBD
Inne : Słabe napinacze pasów bezpieczeństwa
Zawieszenie : Słabe tylne zawieszenie praktycznie "siadło"
4,0
Całokształt
Auto było na pewno warte swojej ceny. Bardzo niskie ceny części zamiennych. Silnik 60 KM w benzynie jest ewidentnie za słaby do wyprzedzania i podróży na trasie. W mieście natomiast cechuje go świetne niskie spalanie, nawet przy LPG. Generalnie gdybym nie potrzebował większego auta i chęć zmian mojej żony:) kupiłbym je ponownie. Ze względu na osiągi, kulturę pracy, łatwość prowadzenia idealne auto dla kobiet:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 60KM 1.2 8V ma wystarczające osiągi wyłącznie do spokojnej jazdy w mieście. Na trasie i przy wyprzedzaniu ewidentnie za słaby. Nie ma przy tym znaczenia czy jedzie się na benzynie czy LPG. Osiągi są podobne dla obu paliw.
4,0
Skrzynia biegów
Do ok. 70 Tkm pracowała bez zarzutu. Obecnie można zauważyć utrudnioną zmianę biegów oraz czasami niewielkie zgrzyty zwłaszcza przy wrzucaniu wstecznego. Prawdopodobnie jest to spowodowane ubytkiem oleju w skrzyni, którego dotąd nie uzupełniałem.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie kierownicy działa bardzo dobrze. Przejechałem 115Tkm i żadnych problemów z łożyskami. Nic nie stuka ani dotąd nie pękło. Nic nie musiałem wymieniać Problem jest jedynie z tylnym zawieszeniem, które wyraźnie "siadło", choć nie przeszkadza to w jeździe. Z początku sądziłem że to wynik dodatkowego obciążenia tylnej osi butlą z LPG, zauważyłem jednak w innych Punto, bez instalacji, podobne skutki. Prawdopodobnie słabe sprężyny lub amortyzatory. Zaznaczam, iż jeżdżę bardzo spokojnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu bez zastrzeżeń, choć przy zakrętach minimalnie przeszkadzają przednie słupki. Z tyłu również dość dobrze, szyba dość obszerna.
3,0
Ergonomia
Auto jest wygodne, choć trochę brakuje podłokietnika z przodu. Poza tym nie można narzekać. Denerwujące są słabe napinacze pasów, które po trzech latach użytkowania praktycznie nie zwijają pasów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu niestety potwierdzam opinie innych. Auto nagrzewa się dopiero po ok. 5 minutach jazdy w warunkach słabej zimie ok. zero stopni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wystarczająco przestrzeni przy moich 185 cm i 97 kg. Pasażer również nie może narzekać. Za to z tyłu już dużo gorzej, brakuje miejsca na nogi. Ale to w końcu niewielkie auto. Dużą wadą tego auta jest mały bagażnik co szczególnie uwidacznia się w przypadku instalacji LPG. Mając na uwadze, że z tyłu wożę koło zapasowe w specjalnym pokrowcu, to przy wyjeździe wakacyjnym lu nawet weekendowym nie zmieszczą się w bagażniku przeciętna ilość bagażu dla dwóch osób.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h poziom hałasu wyraźnie rośnie. Do 110-120 km/h jest jeszcze znośnie ale jazda z większą prędkością na autostradzie jest niestety męcząca. W mieście jeździ się bardzo przyjemnie o ile nie katuje się auta gwałtownymi przyspieszeniami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi się wypowiedzieć ponieważ korzystam z LPG. Ale generalnie mogę powiedzieć, iż przy przebiegu ok. 2.5Tkm miesięcznie wydaje ok. 400 zł na paliwo. przy cenie 4,35/L Pb95 i 2.32/L LPG. Wydaje mi się, iż jest taniej niż przy silniku TDI.
4,0
Stosunek jakość/cena
Warte zakupu jako używany 3 latek o ile jest regularnie serwisowane. Niestety sporo traci na wartości. Zapłaciłem za nie jako nowe ok. 36 tys. bez ubezpieczenia i po trzech latach mogę je realnie sprzedać za ok. 15 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto praktycznie się nie zepsuło. Jedyne wady jakie mogę stwierdzić wynikają raczej z jego naturalnego zużycia. Są to np. trzeszczące zawiasy w drzwiach, zapadnięcie się tylnych amortyzatorów. Są to więc normalne sytuacje. Poza tym auto praktycznie bez zarzutu. Zwracam jednak uwagę, iż od początku regularnie je serwisowałem. W czasie gwarancji w ASO, a potem we własnym zakresie. Używam też wyłącznie paliwa i LPG z renomowanej stacji (Shell). Wymiana oleju, filtrów, świec, czy klocków nie jest najmniejszym problemem dla minimalnie uzdolnionego, przeciętnego faceta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, choć należy dodać, iż po ok. 30Tkm uszkodzeniu uległ emulator gazu w oryginalnej instalacji LPG Tartarini. Generalnie po 115 Tkm nic się nie zepsuło z wyjątkiem święcącej kontrolki wtrysku EOBD. Usterka ta jednak była wywołana uszkodzeniem instalacji LPG. W efekcie nie wiem więc skąd się bierze często zła opinia co do awaryjności fiatów. Niestety poziom ASO fiata jest żenujący. W trzech renomowanych stacjach obsługi nie umiano lub nie chciano zidentyfikować i naprawić usterki.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,9
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto II Hatchback