Jak na włoskie autko za małe pieniądze nadspodziewanie bezawaryjny i długowieczny. Dynamiczny, tani w utrzymaniu - świetny dla młodego człowieka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy i dynamiczny. Lubiący obroty i w moim przypadku całkowicie bezawaryjny. Przy dynamicznej jeździe dość paliwożerny ale nie ponad normę, jak na swoje czasy. W połączeniu ze świetną 6 stopniową skrzynią i małą masą na światłach zadziwia większość współczesnych klocowatych aut. Jakby miał ze 20 km więcej to byłby ideał.
5,0
Skrzynia biegów
Super - precyzyjna i bezawaryjna. Ew. lewarek mógłby być krótszy.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń - jak na swoją epokę precyzyjny i bezawaryjny. Zawieszenie twarde ale dzięki temu nadspodziewanie dobrze jeżdżący zakręty.
3,0
Karoseria
Największy chyba minus - szybko pojawiające się ogniska korozji, zwłaszcza podwozie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko super intuicyjne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Początkowo OK, obecnie (po kilkunastu latach) ogrzewanie nadal OK ale wentylacja ledwo bździ.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na malucha z sprzed dwóch dekad to całkiem zadowalająco.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny ale wpisuje się to w charakter wozu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części i serwis. Odrobinę paliwożerny przy dynamicznej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bdb
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieustannie jakieś... ot włoszczyzna ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie wcale. Na blisko 20 lat jazdy jedna poważna awaria acz niewymagająca holowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V Sporting 80KM 59kW
[l/100km]