Auto zakupiłem ponieważ miałem wcześniej cc sportinga a jeszcze wcześniej 126p, obydwa zrobiły po ponad 100.000 km i stwierdziłem że mnie nie zawiodły to pozostanę wierny marce. Wszystkie fiaty które miałem były czerwone i ten też, i też 3D. Każdy samochód nowy jest za drogi, ale za analogiczny wóz innej marki musiałbym dożucić parę ładnych groszy za wyposażenie więcej. Mam Active´a i w marcu (przed podwyżakmi) wydałem na niego ok 34900 zł. Już od dawna słuchałem dziwnych opinii na temat trwałości fiatowskich wyrobów i jakoś nie doczekałem sie jeszcze awarii na miarę afery. Oby tak dalej, na wóz nie narzekam, bedę eksploatował zgodnie z zasadami mechaniki i znowu pojeżdże parę tysięcy ładnych kilometrów bez kłopotów czego każdemu życzę.
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na 1,2 to w porzadku i nie ma co wymagac od 60 koni, radzi sobie zadowalajaco, dodam ze uzywam wozu sam
4,0
Skrzynia biegów
biegi wskakują w swoje miejsce, ale o masełku nie ma mowy, nie ma tez haczenia czyli generalnie może być
4,0
Układ jezdny
prowadzi sie bardzo dobrze, zakręty połyka bez nadmiernych wychyleń, jedno zastrzezenie mam do głośno pracującego zawieszenia, na solidnych nierównościach słychać delikatne "klupkanie" ale da się z tym żyć i po prostu omijać dziurki...
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu super, ale do tyłu to już troszkę trzeba pracy w to włożyć. Lusterka spełniają swoje zadanie i są wystarczające. Inne uwagi-brak.
5,0
Ergonomia
siedzi sie wygodnie,wszystko pod ręką z pełną regulacją, nigdzie nie trzeba sie wychylać i czegokolwoek szukać. schowki i "wrzutki" odpowiednio duże na wszystkie potrzebne w samochodzie drobiazgi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj duży plus. zimą nagrzanie wnętrza nie stanowi najmniejszego problemu, latem wiadomo że w upalne dni bez klimatyzacji to można w każdym samochodzie skapitulować. Parowanie szyb można w mig usunąć stosując tradycyjne metody nawiewu na szyby i po włączeniu ogrzewania tylnej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ja mam 186 cm i jezeli to jest auto z segmentu aut malych to jestem mile zaskoczony. Siedziska super (kto siedział w Yariszie to wie) wygodne z jakotakim podparciem i dobrą regulacją. Nad głową, w okolicy nóg i rąk jest wystarczająco dość miejsca.
4,0
Wyciszenie
cisza i spokój. wkręcenie na obroty powoduje podniesienie decybeli, ale tak jest zawsze w mniejszych autach, przy wyższych prędkościach tylko szum wiatru i opon do 130km/h cisza prawie zupełna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tryb mieszany pozwala tym samochodem na uzyskanie wyniku 5,3-5,5 l/100km co jest wynikiem bardzo, bardzo dobrym