Jeżeli zmienię auto to tylko na produkt koncernu Fiat i z silnikiem diesla, chętnie multijet.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dźwięk rawdziwego diesla, od 1200 obrotów można przyśpieszać, praca równa w pełnym zkresie obrotów, Fiat robi najlepsze silniki. Gdy uruchamia się turbina to wyraźnie czuć przyśpieszenie, nie ma dziury turbinowej.
4,0
Skrzynia biegów
W tamtych czasach Fiat nie był najlepszy w tej dziedzinie, nie jest doskonale, można się przyzwyczaić
5,0
Układ jezdny
Wersja ELX, nie ma przechyłów w ostrych zakrętach, prowadzi się jak po "sznurku", zawieszenie sprężyste idealne na nasze drogi, wytrzymałe, bardzo mocne wspomaganie idealne kobiecie, mały promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń, dużo lepiej niż w Punto II, duże lusterka i wysoka pozycja kierowcy ( pełna regulacja fotela w mojej wersji) , szyby w tylnych słupkach.
5,0
Ergonomia
Od Fiata powiny uczyć się inne koncerny, wszystko na swoim miejscu, nie wymaga instrukcji przy obsłudze, nie starzeje się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy pięciu dorosłych osobach po krótkim postoju przy zamkniętych szybach należy poświęcić parę minut na odparownie, umiejętne sterowanie podziałem powietrza i wszystko OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam żadnych zastrzeżeń, zarówno z przodu jak i z tyłu przy dorosłych osobach słusznej postury nie brakuje miejsca na nogi, również nad głowami jest wolna przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
Osobiście lubię gdy słyszę grę silnika, a nie tylko widzę wskazówkę obrotomierza, można cicho słuchać radia oraz rozmawiać przez telefon (oczywiście przy pomocy zestawu głośnomówiącego)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam porównanie z ostatnim swoim Punto 1.1 55SX, które było w porządku, tutaj w TD jest znacznie taniej, pali mniej, paliwo jest tańsze, olej i filtry są tanie, ogólnodostępne. Wymiana oleju co 7 500 km wraz ze wszystkimi filtrami to koszt około 150 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość jest bardzo wysoka w stosunku do tak niskiej ceny, nie mam żadnych zastrzeżeń
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawia dźwięk uszkodzonego łożyska piasty przedniej prawej, uszkodzone osłony gumowe końcówek drążków kierowniczych, szkodzona membrana w zaworku w przewodach do spryskiwacza szyby czołowej, skrzypiące zawiasy drzwi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie obsługuję auta w serwisie, obsługę traktuję jako hobby i wykonuję to sam. To jest mój czwarty Fiat to chyba świadczy o jego niezawodności, używam też samochodów innych marek więc mam porównanie oczywiście na korzyśc Fiata.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 70KM 51kW
[l/100km]