Autko mimo wielu uprzykrzających eksploatację mankamentów miło wspominam. Na niezbyt zamożną kieszeń, jest to godna uwagi propozycja. Myślę, że i w tym przypadku, podobnie jak innych aut, kluczowe jest pochodzenie pojazdu i sposób jego dotychczasowego użytkowania. Jako, że wybór tych samochodów jest całkiem spory, można poprzebierać. Najlepiej wybrać wersję ELX. Odradzam silniki 55 KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę dynamiczny silniczek do niewielkiego auta powoduje, że samochód ten nie tylko dobrze sprawuje się w mieście, ale też na niezbyt długich trasach. Przy większych prędkościach głośny. Z samym silnikiem nie miałem większych problemów technicznych, chociaż czasem dawałem mu wycisk. Praktycznie lałem tylko benzynę i raz na jakiś czas zmieniłem olej. Generalnie OK!
3,0
Skrzynia biegów
Zacinający się od początku 1 bieg. Poza tym bez usterek.
3,0
Układ jezdny
Ciężko mi tutaj do końca coś powiedzieć. W chwili zakupu (95 tys. km) trzeba było wymienić całe tylne zawieszenie (koszt ok. 600-700 zł. u mechanika). Chwilę później amortyzatory z przodu. Niestety na moje nieszczęście zamontowałem jakieś najtańsze zamienniki i chwilę później musiałem je znowu wymieniać. Sam komfort jazdy bez rewelacji, ale jakichś poważniejszych niedogodności też się nie odczuwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę ograniczona z tyłu. Z przodu, z uwagi na wysokie usytuowanie foteli, bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Jak to w Fiacie. Bez rewelacji, ale i bez większych uwag. Ograniczony dostęp do radia i popielniczki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do póki nie wysiadła nagrzewnica było OK. Z czasem wysiadło ogrzewanie tylnej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przede wszystkim auto, jak na swoją wielkość, ma bardzo dużo miejsca, szczególnie z przodu. W żadnym z podobnej wielkości samochodów nie czułem się tak swobodnie. Dużo miejsca nad głową i na nogi. Wysoko umiejscowione fotele umożliwiają dobrą obserwację drogi. Dłuższa jazda nie męczy.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100 km/h zaczynał się dramat. Poza tym stuki i skrzypienia zewsząd.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Owszem, obecnie produkowanych jest wiele samochodów w tym segmencie, które palą mniej, ale jak na te lata, to chyba jest b. dobrze - szczególnie na trasie. Ceny napraw i części (poza ASO) w stosunku do innych marek symboliczne.
4,0
Stosunek jakość/cena
+ niewielka cena zakupu, niewielkie koszty utrzymania i eksploatacji, w miarę przestronne i wygodne wnętrze, przyzwoity silnik
- duża liczba drobnych awarii i usterek, niedbałe wykończenie detali
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupiłem już wysłużone, pomimo tego nie tłumaczy to tej całej masy drobnych usterek. Właściwie samochodowi cały czas coś dolegało. A to się jakaś lampka nie świeciła, a to wycieraczka nie działała,a to jakiś przycisk nie funkcjonował etc. Każdy przegląd stanowił dla mnie wyzwanie i budził poważny niepokój. Ale w sumie były to same drobiazgi. Dla majsterkowiczów nie powinny one nasuwać najmniejszych problemów. Usterki zaczęły nasilać się wraz z wiekiem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat eksploatacji nie spotkała mnie żadna poważniejsza przygoda. W sumie wymieniłem pompę paliwa (nowa w ASO ok. 800 zł. z montażem, wymiana elementu u znajomego mechanika ok. 100 zł.), cewkę, nagrzewnicę, sprzęgło, wydech i przeczyściłem wtryskiwacze. W sumie normalne usterki, które mogą się przytrafić każdemu 10 latkowi
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 73KM 54kW
[l/100km]