Pomimo tych dwóch poważniejszych usterek ( chociaz żadna z nich nie unieruchomiła samochodu - alternator głośno pracował a nagrzewnica troche śmierdziała płynem) samochód oceniam na 5 bo o tych dolegliwościach w Punto w prasie motoryzacyjnej o dawna pisano wiec jedną z nich na pewno można usunąć wcześniej zanim staniemy w drodze lub nie będzie ładowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nigdy nie zawiódł!!
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ciężko pracuje w mrozy i dwojka dziwnie haczy - cieżko wchodzi.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby łatwo parują a w 4-5 osób przy dużej wilgodności dmuchawa nie usuwa pary z bocznych szyb i tylnej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem przestronnie z przodu a z tyłu ponad przciętnie w tej klasie.
3,0
Wyciszenie
Słychać go po 100 w szczególności układ jezdny a silnik po 3.5 - 4tyś obr./min(słabe wyciszenie)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale wypada spalanie benzyny jak i gazu(+20% więcej ). Na benzynie nawet przy dynamicznej jeździe nie jest łatwo przekroczyć 8 litrów na 100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Modele Punto Fiat pokazał że można robić samochody dobre i tanie!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się zdażają ale nie uniemożliwiają dalszej jazdy i są proste i tanie w naprawie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek w tych modelach to pękające obudowy alternatora po 97 roku troche poprawili je, cieknące nagrzewnice to jest droga naprawa KOszt usługi waha się od 150zł do 250zł (trzeba deskę "rwać") za wymianę plus nagrzewnica od 60zł podróbka do 240 Magneti Marelli. Nagrzewnice są wykonane jako elementy aluminowo-gumowo-plastikowe i ta guma parcieje ze starości i przecieka płyn ( woń płynu czuć w samochodzie w pierszych kilometrach póżniej wyparowuje.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 73KM 54kW
[l/100km]