Inne
: Bezawaryjność. Po Fiacie spodziewałem się częstych napraw... Punto do był mój bardzo dobry zakup.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: To mi psuło nerwy długo, ostatecznie wymiana większości elemetów hamujących w kole pomogła
Karoseria
: Rdza juz wchodzi, ale czy to jest usterka? Patrząc na 10 letnie okólarniki :)
4,0
Całokształt
Cudów nie ma, ale za takie pieniądze polecam w 100%.
Oczywiście tylko zadbane egzemplarze :)
Przewiozłem tym pralkę, sofę, na wakacje z rodziną jeździłem. Zawsze dojeżdżałem i wracałem bez problemu. Auto dla mniej wymagających kierowców (design oraz brak elektronicznych bajerów), ale odwdzięczy się, prostotą napraw (wcale nie częstych) i tanich częsci.
Wrażenia
4,0
Silnik
75 koni w tym aucie dobrze sobie radzi (mam też focusa 1.6 100KM - wysiada, nie ma szans do 100km/h). Oczywiście przy tym przebiegu sa wycieki pod pokrywą zaworów, poza tym nic nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. Oczywiście wszystko wymieniane na czas - olej, paski, pompy wody, itp. Dwa razy pękła obudowa alternatora, ale do domu dojechałem :)
3,0
Skrzynia biegów
Szybkie zmiany biegów z rzadka się udają. Dobrze zestopniowana. Nie nadaje się na autostrady - przy 120 km/h silnik ma juz 4tyś obrotów co się przekłada na hałas. Problem na zimnym silniku z jedynką. Pomaga włączenie dwójki i zmiana na jedynkę (bez puszczania sprzęgła). Z tego co pamiętam zawsze z ta jedynką tak było.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Zawsze i wszędzie :)
5,0
Ergonomia
Nic mi nie przeszkadza, wszystko jest na miejscu. No, moze radio mogłoby być wyżej, ale to szczegół.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciekawe że nie ma problemów z częścią szyby u pasażera i bocznymi a u kierowcy trochę gorzej odparowuje...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swój segment to bardzo dobrze
4,0
Wyciszenie
Jest ok. do 90 km/h powyżej zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 5L na trasie, do 8L w mieście. Częsci... hmmm ... przez 5 lat nie wydałem na niego tyle ile przez rok na Focusa. Cena większości częsci nie przekraca 100 zł. Większość rzeczy samemu naprawiam przy użyciu podstawowych narzędzi. Przejechałem nim 130 tyś km i raz wymieniłem (zakładam że poprzedni właściciel tego nie ruszał) wahacze, elementy gumowo-metalowe na drążkach stabilizacyjnych, końcówki drążków kierowniczych. Łożyska, sprężyny, przeguby itp. są fabryczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pali mało, części tanie, mnie nie zawiódł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czasem coś sie wydarzy, jakiś styk w tylnel lampie zaśniedzieje, jakaś listwa na drzwiach się odklei, ale jedziesz dalej :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł, jeżdze nim w trasie - robie 1000km/tydzień. Poważne awarie to: nieszczelność chłodnicy (zamiennik nowy 100zł), wentylator na chłodnicy się zatarł (regeneracja 50zł), miałem duzy problem z hamulcami - same się blokowały w wysokich temperaturach, długo eliminowałem/szukałem usterki. Zadna z tych usterek nie wymagała lawety, zawsze do domu dojechałem.I to chyba tyle przez 5 lat i przebiegu od 130 do 260tyś km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 73KM 54kW
[l/100km]