Silnik
: w wersji 1.2 75KM wielopunktowy wtrysk - da sie jakoś jechać a i spalanie nie najgorzej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: niestety korozja
Układ elektryczny
: wycieraczka tylna, pompa paliwa
4,0
Całokształt
konstrukcja - wiadomo, nie na dzisiejsze czasy, ale generalnie OK.
duzo zalezy od egzempolarza - szczęśliwy jeszcze trochę pojeździ.
No i żarówkę mozna sobie wymienić na drodze jak trzeba co nie zawsze jest mozliwe w nowych samachodach.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.2 75 KM całkiem przyzwoita choć niemłoda juz konstrukcja, da się jechac z spala tak sobie.
Nie mam kłopotów z rozruchem - jedynie miska olejowa do wymiany z powodu korozji.
po 100 000 km nie bierze grama oleju.
3,0
Skrzynia biegów
chodzi raczej gładko - trochę wilgotna od spodu, ale nie kapie
4,0
Układ jezdny
na tył trzeba uważać - u mnie początek korozji sprężyn, amortyzatory - to wiadomo po 60 000 wymiana swożni w w tylnych kołach i do dzisiaj 104 000 spokój.
Komfort
4,0
Widoczność
OK. nie mam uwag
3,0
Ergonomia
fotele nie za dobre do dłuzszej jazdy, ale wzystko czytelne
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
to kiepsko - przynajmniej u mnie.
głośno. i co najbardziej mnie wkurza to to, że akurat na środku szyby po stronie kierowcy nam \"dziurę\" w nawiewie i w czasie deszczu lub w zimie muszę ścierać szmatą - dookoła sucho a po stronie kierowcy plana wilgoci
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nieżle - nawet dobrze bym powiedział jak na takie autko
2,0
Wyciszenie
tu kiepsko od 3tyś obr/min. juz słychać na np. na autostradzie przy 120-130km/h i ok. 4 tyś obr/min. jest juz mało przyjemnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na tle dziesiejszych konstrukcji to racej kiepsko, ale strosunek pojemności do mocy i zuzycia paliwa jest przyzwoity
4,0
Stosunek jakość/cena
jezdżące egzemplarze mozna kupić za 5-6 tys, - tyle wart jest mój.
Jak blacha dobra to nie najgorzej. Polecam silnik 1.2 MPI (74KM)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w aucie krótem ma ponad 10 lat może odmówić posłuszeństwa czasem to czy owo.
Umnie konieczna wymiana silniczka wycieraczki tylnej szyby - problem zapewne mają wszyscy - \"ten typ tak ma\".
Elektryka jak na razie OK. Wszystko przylega nie trzeszczy.
Po ostatniej wymianie tłumika coś mi tam rezonuje na wolnych obrotach - myślałem ze przejdzie jak sie tłumik ułozy - ale nie macherzy musieli czegos niedopatrzeć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co miałem jeden poważny kłopot - na szczęście obyło się bez lawety, mianowicie pompa paliwa. Zatarła się - po lekturze kilku forów wiem, że nie nalezy jeździć na rezerwie.
korozja - ale wygląda że mój egzeplarz mógł byc po przejściach bo wymieniłem maskę i jedno przednie nadkole - taniej i pewniej było kupić dobre na szrocie. Progi niestety juz w rozsypce.
Zawieszenie z przodu na razie OK po tradycyjnej wymianie amortyzarotów.
Kałuzy stara sie nie zaliczać na pełnej prędkości, żeby nie chlapać na altermator, który nie ma wystarczającej osłony.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 73KM 54kW
[l/100km]