Układ elektryczny
: Jak pisałem wyżej, rozrusznik i alternator się regeneruje, ale to nie są duże koszta.
3,0
Całokształt
Ciągle coś się dzieje no i dużo pali, po zmianie oleju troszeczkę mniej, mam nieszczelną uszczelkę pod głowicą chyba, dlatego mam trochę wycieku ,ale to nie jest poważny problem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Punto mam od ponad roku, ściągnięte z Niemiec. Niby wszystko fajnie, ale nie odpalał. Nikt początkowo nie był w stanie stwierdzić co to się działo, aż się w końcu okazało, że to typowa dla punciaków awaria - pęknięcie obudowy alternatora, co skutecznie unieruchomiło samochód.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi ok, dobre przełożenia, czasem zgrzytnie na wsteku albo trójce, ale to rzadkie przypadki.
3,0
Układ jezdny
A co to? ;) No jeździ się jako tako, ma twarde zawieszenie, ale za to się trzyma drogi .Fotele twarde, jak na dłuższe posiedzenie w samochodzie to plecy bolą, no ale nie jest to samochód luksusowy. W środku nie za głośno, ale słychać szumy z zewnątrz, niezależnie od prędkości.
Komfort
3,0
Widoczność
Daję przeciętnie, chociaż w lusterkach jest bardzo dobra. Jednak słupki mi przeszkadzają czasem w widoczności, jednak da się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze, wszystko pod ręką, nie trzeba się wychylać, chyba że po ustawienie lusterka od pasażera, bo nie mam elektrycznych ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą elegancko się nagrzewa, chwilę postoi i już szyby się nagrzewają, mało parują - zima ok. Natomiast latem przy upale to wiadomo - lepiej nie włączać wentylacji tylko otworzyć okna. Tylne są uchylne, więc w połączeniu z przednimi jest to jakaś przewiewność.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca nie ma problemu (mam 186 cm wzrostu), pasażer z boku też nie, z tyłu natomiast jak się odpowiednio ustawi przednie fotele to się zmieści jakoś te 4 osoby. Raz jechałem nawet w 5 osób i z bagażami i też jakoś dało radę, nie narzekali ;)
4,0
Wyciszenie
Jak pisałem wyżej, nie jest źle. Trochę szumu, trochę głośny silnik przy 120 i więcej. Jednak jak się porówna go z taką np. Favoritką, którą miałem wcześniej, to jest lux :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tutaj to już jest klapa... Samochód z takim silnikiem niedużym i nie za ciężki powinien mniej palić. Zimą dochodziło prawie do 11l/100km!!!! Wiosną to ok 9/100, teraz udało mi się zbić do 7,5/100. Mówię o mieście.
Na trasie to jest ok, ostatnio mi spalił 5,5l przy jeździe 100-120 km/h, także to jest dobry wynik. W czasie podróży w góry i po miasteczkach w górach palił 7,4l, także też nie jest źle.
Ale miasto naprawdę zabija.
Regeneracja alternatora kosztowała mnie 200zł, rozrusznika 70, a padł niedługo po alternatorze... Za nowy tłumik (zamiennik) dałem chyba około 200 zł, montaż prosty, więc samemu można zakładać. Także koszt napraw jest znośny, a elektryka to typowe usterki tych egzemplarzy.
4,0
Stosunek jakość/cena
No a czego sie spodziewać po już 15letnim aucie? Jeździ, przeważnie odpala xD (ten czujnik najprawdopodobniej). Ma el. szyby, centralny zamek,wspomaganie, także w miarę wygodnie sie nim jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z usterek to musiałem łożyć na regenerację alternatora, rozrusznika, tłumik, dojdzie chyba do wymiany czujnika położenia wału, także koszta średnio to 170-200 zł na taką z tych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIe doznałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]