Układ elektryczny
: Korozja obudowy alternatora. Typowe! (choć nie zawsze łatwo wykrywalne!!)
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło szybko się zużywa.
4,0
Całokształt
Albo jestem szczęśliwcem :) albo naprawdę fajny samochód - pewnie dlatego, że z końca okresu produkcji, gdzie już uporali się ze wszystkimi typowymi dla Punto I usterkami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Równo pracuje, bardzo przyjemny dźwięk silnika, którym udaje, że jest mocniejszy :)
4,0
Skrzynia biegów
Myślałem, że skrzynia przeciętna, ale jak porównam do tej jaką mam w Octavi I 1.6 to jednak lepiej niż koncern VW potrafi.
3,0
Układ jezdny
Przeciętny. Komfort w mieście, choć precyzja prowadzenia na wprost tak sobie. Na progach zawieszenie przednie stuka (nie ma luzów) - po prostu taki dźwięk, niewytłumione za dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, dzięki temu szybko w samochodzie można się poczuć jak "u siebie". Wzbudza tym zaufanie.
4,0
Ergonomia
Dałbym 4,5 , bo przyczepić się mogę tylko do zbyt niskiego umieszczenia radia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja nie jest zbyt wydajna. Niestety.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest Punto I i widać, że każda kolejna generacja to postęp w tej dziedzinie. Jak na tę klasę to jednak daję 4.0 - bo porównywać trzeba nie do nowych modeli, a do tych wyprodukowanych w tym samym okresie co ten Punciak.
4,0
Wyciszenie
Do 140km/h bardzo przyjemnie jak na tę klasę i silnik. Przejechałem nim niedawno 1700km po Europie i utwierdzam się w tym przekonaniu, że OK. Porównując do Escorta 1.6 jakim jeździłem też, to ciszej w Punto!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na 1.2 to wysokie. Za to cudne, no super opłacalne koszty eksploatacji i części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z końca produkcji (r. 1999) to szczerze polecam !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z upływem czasu drobiazgi wychodzą - np. stacyjka nie zawsze działa poprawnie ostatnio (lubi nie zapalić za pierwszym razem).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
80.000km i żadnych awarii, a jedynie zużycie eksploatacyjne + wymiana sprzęgła (trochę młodocianych kierowców nim jeździło i głównie eksploatacja miejska). Doszła też wymiana obudowy alternatora - tradycja w Punto I.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 59KM 43kW
[l/100km]