Ogólnie ok. Jak już wspominałem mam też wersję 75 ELX. Radziłbym poszukac dobrej 75. Wtedy napewno będziecie zadowoleni z kropka :) (umieszczę też ocene 75)
Wrażenia
3,0
Silnik
Trudno wyłapać niskie obroty, silnik zupełnie sobie z nimi nie radzi. Mam też wersję 75 konną i trzeba przyznać że w porównaniu z nią 55 pracuje dużo głośniej. Plusem jest to że mimo 3 lat użytkowania i jednej zimy pod chmurką, silnik nie zaskoczył mnie żadną awarią.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, czasem są trudności ze wstecznym, i droga przełożeń trochę za długa. Jeśli wystepują problemy z wbiciem 1 należy sprawdzić sprzęgło.
4,0
Układ jezdny
coż zawieszenie to największy minus tego auta. Z przodu trzeba przeglądać często tuleje. Jak założymy dobre amorki to przód wytrzyma. Z Tylnim jest gorzej. Słabe wahacze i poduszki tylniej belki. jeśli zaniedba się sprawę, życie uprzykrzy nam głośny stuk! Jeśli chodzi o przyczepnośc to jest ok... Miałem nim dwa poślizgi i z obu udało mi się go wyprowadzić. Na suchym trzyma się bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża tylnia szyba, widać to co trzeba. Ja mam wersję bez zagłówków z tyłu więc na pewno jest mi łatwiej. Przeszkadzają czasem słupki przy przedniej szybie. zwłaszcza lewy. Przy skrzyżowaniu może zasłaniać nam drogę.
4,0
Ergonomia
Do doskonałości troszeczkę brakuje.. ale tak na prawdę nie ma na co narzekać, i niewiele bym zmienił.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość wolno się nagrzewa zimą, ale gdy już się nagrzeje to jest cieplutko i milutko :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W mojej wersji 3 drzwiowej Kierowca i pasażer z przodu nie moga narzekać na brak miejsca. Podrózuje się dość wygodnie choć siedziska po kilku godzinach jazdy okazują się nie wygodne, zwłaszcza dla kierowcy. Z tyłu w zasadzie nie podróżowałem więc trudno mi się wypowiedzieć. Siedziałem z tyłu i było ok. Ale bez rewelacji.
3,0
Wyciszenie
Duży minus modelu 55, w porównaniu z 75. Przy wysokih obrotach czasem mam wrażenie że wiozę silnik na siedzeniu pasażera hehe:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 11 spalanie za duze, przeglady nie sa drogie, ubezpieczenie tez nie sprawia problemow. Często psujace się zawieszenie może przeszkadzać. Na remont tylniego zawieszenia u mechanika trzeba zapłacić od 200 do 300 zł, nie wiem jak w ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
55 S Można kupić za grosze, więc myśle że stusunek jakości do ceny jest dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana kostki od lampy lewej przedniej, gubiła napięcie i lampa przestała świecić. Awaria immo. Odciął pompe paliwa, na szczęście pod domem :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba sprawdzać układ wydechowy, bo można mieć niemiłe przygody w trasie, polecał bym dorobić dodatkowe mocowania przy wydechu środkowym, pozwoli to na bezpieczną jazdę bez obawy o układ wydechowy. Poza tym tak jak już wspomniałem zawieszenie tylne. Tragiczne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]