Małe, choć pojemne autko, tanie w eksploatacji, które można parkować pod chmurką bez strachu że ktoś ukradnie :), o niskich kosztach eksploatacji i niewielkich kosztach napraw. Wymaga dbałości i troski ze strony właściciela jak również wiele wyrozumiałości, a odwdzięcza się wiernością i niezawodnością na kilkakrotnych wojażach po Europie. Edycja po 2 latach: Wciąż go mam i nie sprzedałem choć jeżdżę służbówką. Mam sentyment, bo jako wozik jest całkiem fajny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na benzynie nawet nie jest źle, ale na LPG trochę słaby. W mieście całkiem nieźle się zbiera.
4,0
Skrzynia biegów
Zimą kiepsko - cieżko wrzucić 1 i 2. Ale kombinacja 3, 4, 5 idzie jak w masło. No ale to podchodzi chyba pod usterki, czy może właściwość tej skrzyni jest taka że ciężko chodzi? Jest dobrze zestopniowana i jak była nowa, to była fajna więc dajmy 4. Na poważnych usterkach sobie odbijemy:)
Edycja po 2 latach: Pojeździłem trochę innymi autami i muszę przyznać że to całkiem niezła skrzynka i się czepiam.
4,0
Układ jezdny
Twardy, ale dość bezpieczny. Przy dużych prędkościach bardzo stabilny. Educja po 2 latach: Tylko amortyzatory muszą być sprawne. Tył jest oryginalny i zaczął bujać niemiłosiernie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu można cofać na centymetry, ale przodu nie widać. Za przednim słupkiem może się schować cały Żuk - i nie chodzi o owada :)
4,0
Ergonomia
Wszystko ok prócz tego że radio za nisko a schowek otwietra się na kolana pasażera. Ale za to światła gasną po wyjęciu kluczyka - wygoda zimą bo się nie zapomina o światłach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dałem dobry bo latem wersję 3 drzwiową można chłodzić przez przytwarte tylne szybki, ale tak naprawdę jest kiepsko - szyby parują, ciężko je wydmuchać wiatrakiem. Ogrzewanie ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dałbym 5 ale to nie Passat. Ja mam 192cm wzrostu i z przodu mieszczę się bez problemu, a jako pasażer z tyłu głową dachu nie dotykam. To w końcu małe autko choć duże w środku
3,0
Wyciszenie
Przy delikatnej jeżdzie do 90km/h jest nawet cicho. Potem coraz głośniej. Ale 130km/h na sautostradzie nie męczy aż tak bardzo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 8,7 l LPG /100 km (80kkm Elpigas IIgen), a nie żałuję mu depnięcia. Zimą można przekroczyć 10 ale trzeba jeździć szybko i krótko. Pamiętam że na benzynie dawno temu zszedłem do 5,9 l/100km ale to było dawno, dawno temu jak Pb była tania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena? Teraz jest wart niewiele, ale choć dziś bym już nie kupił nowego Punto (żona, dziecko, bagaże), to uważam że to był 8 lat temu dobry zakup i dziś pracuje jako auto rodzinne, transporter bagażu, szybko środek komunikacyjny i realizuje te cele za niewielkie pieniądze, choć nie daje frajdy z jazdy i męczy na długich dystansach. Edycja po 2 latach i 10 od zakupu: warto było
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewiele tu gadżetów które mogłyby się psuć, a to klamka, a to coś skrzypi. Wersja S ma mało elektryki, to nie ma co się psuć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba o samochód to nie powinien się psuć na drodze. Ale sam byłem 2 razy holowany, ale też puntem 2 razy holowałem innych. Wiadomo - alternator pęka (na forum piszą), pompa wody pada, paliwa (bo LPG), tylna wycieraczka, dmuchawa piszczy, hamulec ręczny kiepski. Mimo to 4 bo jak na 140tys km to nie jest wiele. Altki trochę wkurzają - czy tego nie da się normalnie zaprojektować ? No i skrzynia biegów ciężko chodzi mimo wymiany oleju. Każde auto jest tak dobre jak jego mechanik, a ja mam dobrego, a poza tym sam trochę czytam na forum.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]