Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto I Hatchback

M4RC1N, 13 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 171 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stan karoserii jak na rocznik 97. Przestronność wnętrza, w miarę dynamiczny silniczek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wciąż przepalajace sie bezpieczniki, wariujący sterownik, notoryczne przepalanie się żarówek, problemy z immobiliserem i odpalaniem
Silnik : Pije dużo oleju, przecieki, pewna śmierć przez przepustnicę
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik: 1.1 jest w miarę dynamiczny jak na taką pojemność. Do jazdy po mieście wystarczające osiągi. Spalanie...jeżeli nie przekraczamy 2000 obrotów jest ok (na poziomie 6,5 l). Nie proponuje przekraczać tej magicznej granicy...robi się spory wir w baku i jest nieprzyjemnie głośno! Punto ma również apetyt na olej silnikowy...jeżeli lubimy szybką jazdę, należy spodziewać się częstych dolewek oleju. Aha...kontrolka niskiego poziomu oleju silnikowego często nie wskazuje faktycznego stanu. Radzę spoglądać do komory silnika co parę kilometrów... Mimo wszystko silnik daje radę pomimo 55 koni. Jest to jednak poprawione Uno Fire...nic wiecej:(
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów... jak na fiata jestem zachwycony. Wszystkie biegi wchodzą jak w masło. Sporadycznie możemy mieć problem z wrzuceniem pierwszego biegu. Jedynym minusem są długie skoki drążka skrzyni biegów...jest zwyczajnie długi jak w autobusie:)
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest super twarde, ale do komfortowych nie należy. Do wnętrza przedostają się wszelkie dźwięki...słyszymy każdy żwirek uderzając o podwozie (słabe wyciszenie nadkoli) Częstym problemem są zbyt szybko zużywające się wahacze i gumowe elementy zawieszenia. Koszt wymiany jest jednak śmiesznie niski. Wersja 1.1 nie posiadała wspomagania kierownicy. Jedynie na parkingu, co niektóre panie mogą mieć problem z kręceniem kółkiem. Nie miałem problemów ze zbieżnością. Auto jedzie prosto jak po sznurku, nie myszkuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja!! Ciężko znaleźć auto z lepszą widocznością. Idealne dla początkujących kierowców! Układ fotela, szyb jest idealnie przemyślany.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Awarii ulega często nagrzewnica. Szyby strasznie parują (bardzo często niezależnie od pory roku. Spowodowane brakiem odpowiedniego filtra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wybitnie! Z przodu sporo miejsca na nogi. Wysocy kierowcy nie powinni mieć problemu z ustawieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą. Z tyłu BAJKA! Miejsca na nogi więcej niż w niejednym samochodzie z klasy C. Autko z zewnątrz malutkie, w środku to prawdziwy autobus! W wersji trzydrzwiowej nie ma problemu z wsiadaniem na tylne fotele! Ogromny plus za duży kąt otwarcia drzwi! Bagażnik wystarczający.
3,0
Wyciszenie
Słabo. Dźwięk silnika, zwłaszcza po przekroczeniu 2,5 tys obrotów staje się uciążliwy. Drażnią również świsty i odgłosy z nawierzchni. Spasowanie elementów nie jest mocną stroną fiata. Skrzypią uszczelki, coś lata w desce rozdzielczej... Czasem można oszaleć....
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.1 fire...w obecnych czasach można by spodziewać się czegoś lepszego. Spalanie 6,5 l w cyklu mieszanym nie jest wybitnym wynikiem. Autkiem nie należy szaleć...spalanie drastycznie wzrasta. Idealne dla niedzielnych kierowców. Fanom szybkiej jazdy kategorycznie odradzam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak wspomniałem wyżej. Ciągle coś puka i stuka wewnątrz kabiny samochodu. Zawieszenie zbyt szybko się zużywa (częsta wymiana wahaczów, drążków, amortyzatorów)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas jazdy na wysokich obrotach pedał gazu był wciśnięty niemal do dechy) awarii uległa przepustnica! Auto wciąż łapało wyższe obroty (nawet do 4,5 tysiąca!!! Próbowaliście hamować autem które przyspiesza? Śmierć stoi w oczach. Okazało się że mały, durnowaty element zsunął się z żyłki na przepustnicy..co ją blokowało. Kolejna sprawa...elektryka!!! Auto nie odpaliło pewnego dnia...wymieniłem wiec bezpiecznik od zapłonu 15A). Nic to nie dało. Zaczeło coś strzelać z gniazda instalacjii. Punciak do dziś startuje na pych, doputy nie naprawię instalacji elektrycznej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,6
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto I Hatchback