Karoseria
: W moim egzemplażu, karoseria jest w bardzo dobrym stanie. Tak samo jak konserwacja zawieszenia.
3,0
Całokształt
Samochód ogólnie jest dobry dla młodych ludzi. Jako pierwszy lub drugi jak w moim przypadku samochód, sprawdza się bardzo dobrze. Komfort i miejsce w kabinie jest wystarczające jak na tą klasę samochodu. Na wtórynym rynku jest spory wybór modeli 1,1 oraz 1,2. Zdażają się wersje 1,4 GT z turbiną, niestety zwykle w opłakanym stanie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik nie jest elastyczny. Osiąga jaką taką moc dopiero przy wyższych obrotach.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka którta, dwójka dłóższa. Wyprzedzanie przy 70km/h z trójki. Biegi wchodzą dobrze, precyzyjnie, do wrzucania wstecznego trzeba nabrać wprawy (wciskamy lewarek w podłogę i wrzucamy w prawo i do tyłu). Długi skok lewarka.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest wystarczająco sztywne. Przy tej wysokości samochodu, na szybkich zakrętach mamy wrażenie jakby chciał się przewrócić.
Pomimo że brakuje wspomagania kierownicy, da się kręcić jedną ręką. Na postoju jest jednak gorzej.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie w miarę dobra widoczność. Przy lewych zakrętach bardzo przeszkadza lewy słupek który nie dość że jest gruby, przechodzi dokładnie w linii wzroku. Przednia szyba jest mocno pochylona. Natomiast wycieraczki dokładnie dochodzą do lewej krawędzi szyby dzięki czemu obszar czyszczenia jest bardzo szeroki.
Widoczność do tyłu dobra.
2,0
Ergonomia
W posiadanej przeze mnie wersji S (najuboższej) praktycznie nie ma przydatnych schowków. W drzwiach wnęki na mapy i papiery, z lewej strony kierownicy jeden mały nie zamykany schowek z którego różne rzeczy wypadają przy przyspieszaniu. Schowek przed pasażerem zbyt niski i nie za głęboki.
Pokrętła regulacji ogrzewania na dobrej wysokości jednak żeby do nich sięgnąć trzeba odrywać plecy od oparcia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód dobrze się nagrzewa. Brak klimatyzacji w wersji wyposażenia S. Do wyboru trzy biegi nadmuchu. Na drugim i trzecim robi się nieprzyjemnie głośno. Nadmuch na boczne szyby skutecznie je odparowuje. Tak samo jest w przypadku nadmuchu na przednią szybę.
Niestety mój egzemplaż miał problem z nagrzewnicą która była nieszczelna. Koszt nie był duży, ale wymiana wymagała ściągnięcia całej deski rozdzielczej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla pasażera z przodu jest wystarczająca. Z tyłu również nie jest źle. Punto jest przestronnym samochodem jednak za kierownicą (pomimo regulacji kierownicy góra-dół i regulacji wysokości fotela) nie można zająć dogodnej pozycji. Jest to wadą właściwie wszystkich fiatów z tamtych lat. Nie miałem niestety porównania z nowymi modelami fiatów.
3,0
Wyciszenie
Do 80km/h w kabinie jest cicho. Na wolnych obrotach praktycznie nie słychać silnika. Przy większych prędkościach szum dociera z tylnej części samochodu. To przez źle wyciszoną przestrzeń bagażową. Mamy wrażenie jakby klapa bagażnika była nie domknięta.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik o tej pojemności i niewielką wagę samochodu, spalanie jest stanowczo za wysokie. Przeciętne spalanie to 7l/100km w cyklu mieszanym. Przy dynamicznej jeździe po mieście spalanie drastycznie wzrasta jednak na trasie spokojnie możemy zejść do 5l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem swój egzemplaż za 6300zł. Jest z 97 roku a wyposażenie to 2x AirBag, regulacja fotela i kierownicy. Wydaje mi się to rozsądną ceną jak za taki samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo opinii krążącej o włoskich samochodach, drobiazki w Puncie są dobrej jakości. Nic się nie urywa samo od siebie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik jest udaną kąstrukcją Fiata. Montowany przez wiele lat w Cinquecento sporting, Puntach, Seicento i w nowszych Pandach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]