Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d
mikim,
18 lat temu
Silnik 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
8 tys. km
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moim zdaniem najlepsze auto segmentu. Mi osobiście bardzo odpowiada i zwyczajnie pasuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to klasa sama dla siebie. Bezobsługowy, dwuwałkowy, aluminiowy z łańcuchem rozrządu, bezwibracyjna, cicha (jak na diesla i przy porównaniu z TDI) bardzo kulturalna praca.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki choć trójka potrafi haczyć. Ale ma jeszcze czas na ułożenie. Lekka i dokładna praca. Wygodny profil gałki.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nic ująć. Jedzie jak po przysłowiowym sznurku. Także w zakrętach. Bezpieczny układ jezdny pozwalający na rozwijanie znacznych prędkości (gdzie można). Znakomite i łatwe w dozowaniu hamulce. Tu uwaga: moje koła to 195/55/16.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle. Przy cofaniu czasem przeszkadza szeroki tylny słupek. Warto chyba zainwestować w czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Znowu nic dodać nic ująć. Wszystko w zasięgu ręki, lekko i przyjemnie pracujące. Ergonomiczne i wygodne fotele z długimi siedziskami i oparciem, świetny profil kierownicy i gałki zmiany biegów, duże mozliwości regulacji siedzenia kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być nieco lepiej. W zasadzie w czasie jazdy musi być cały czas włączony nawiew na min. pierwszej prędkości. Ale to może być "wina" obecności filtra pyłkowego w układzie wentylacji, który siłą rzeczy przytyka całość. Za to we wnętrzu wyraźnie się nie kurzy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Grande ma praktycznie wymiary kompaktu klasy C. Nie myślę tu o przerośniętych produktach made in japan.
5,0
Wyciszenie
Silnik i układ jezdny nie męczą w czasie jazdy. Przy prędkościach do 140 km/h w zasadzie silnika nie ma. Jest za to szum powietrza bynajmniej nie nachalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj grande m-jet pokazuje klasę. Spokojna pozamiejska jazda w RP: 4 litry ON, szybka autostradowa + klima: 5ka ON, miasto: 5,5-6,5 litra ON. Do tego zalecane przeglądy co 2 lata, nie wymagający wymiany łańcuch rozrządu, brak regulacji popychaczy. Serwis sprowadza się do wymiany płynów, filtrów i oleju w zasadzie co 2 lata. Koszty napraw po gwarancji nie powinny być wysokie z uwagi na prostotę konstrukcji podwozia-zawieszenia i specyfikę silnika, nastawionych na "długowieczność".
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ciężko coś znaleźć podobnie wyposażonego i jeżdżącego konkurencji. Mimo to auto nie jest tanie. Tyle że konkurencja i tak jest droższa i w zasadzie słabsza. Choć nowe clio i 207ka na pewno znajdą sporo zwolenników.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 8 tyś. km nic się nie dzieje i dziać nie ma prawa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
[l/100km]