Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d
antyfiaciarz,
14 lat temu
Silnik 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
101 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
2,77
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: Skuteczne hamulce. Przy przebiegu 100 000 km wciąż oryginalne.
2,0
Całokształt
Drobiazgi mógłbym wybaczyć. Przy awarii wspomagania już byłem na nie - kupiłem nowe auto z salony aby nie mieć problemów. Awaria sprzęgła i osprzętu - całkowita dyskwalifikacja.
Słabym punktem jest też obsługa w niektórych ASO - przedłużenie terminów napraw (\"złą część nam przysłali\"), brak samochodów zastępczych dla klientów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupiłem to auto aby dojeżdżać do pracy, stąd wybór diesla. Na trasie spisuje się świetnie, nie jest demonem prędkości ale powyżej 2000 obrotów można spokojnie wyprzedzać na V biegu. W mieście dokucza turbodziura i krótkie 2 pierwsze biegi - zanim silnik wkręci się na obroty toczy się jak wóz z węglem, a już trzeba wrzucać kolejny bieg. Dobre spalanie: 70% trasa, 30% mocno zakorkowane duże miasto - 5,4 l/100 km (dane wg spritmonitora). Silnik bezobsługowy, rozrząd na łańcuchu, nie wymaga regulacji zaworów. Drogi filtr paliwa - ponad 300 zł, wymiana co 60 000 km.
2,0
Skrzynia biegów
Krótkie 1 i 2, auto szarpie. Haczący wsteczny. Przy 100 000 km. nie dało się już wrzucić wstecznego bez zgrzytu - przyczyna: uszkodzony siłownik sprzęgła, uszkodzone sprzęgło przez wadliwą pracę siłownika. Skrzynia pięciobiegowa.
3,0
Układ jezdny
Żadnej rewelacji. Auto za wysokie, nie lubi ciasnych zakrętów.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba do tyłu, dobra w lusterkach zewnętrznych, utrudniona z przodu na boki przez słupki - przy skręcaniu można nie zauważyć pieszego.
3,0
Ergonomia
Beznadziejne schowki - te w drzwiach zmieszczą najwyżej mapę, schowki na napoje - bezużyteczne - nie da się zmieniać biegów z napojami w uchwytach. Idiotyczne umieszczenie regulacji świateł i włączników świateł przeciwmgielnych - zamiast na środkowym panelu - po lewej stronie kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy włączonej klimie auto tragicznie szarpie na niższych biegach. Zimą przy dużych mrozach i w korkach ogrzewanie kabiny \"zabiera\" ciepło silnikowi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok.
3,0
Wyciszenie
Coś puka i stuka z tyłu ale na polskie \"drogi\" nie ma mocnych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa ok. Ceny przeglądów do przełknięcia, bo wypadają co 30 000 km. Najdroższe są przeglądy n x 60 000 km, bo wymieniane są wszystkie filtry.
2,0
Stosunek jakość/cena
GP z silnikiem diesla, dobrze wyposażone nie było tanim zakupem. Awaryjność tego egzemplarza dowodzi, że był to zakup nieudany.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinające się klamki z tyłu, wypalające się odbłyśniki w reflektorach, przepalające się żarówki, szczególnie w światłach z tyłu, łamliwe plastikowe uchwyty.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy ok. 50 000 km awaria układu wspomagania kierownicy, naprawa na gwarancji. Przy ok. 100 000 km awaria siłownika sprzęgła, w efekcie uszkodzenie sprzęgła. Wymiana na mój koszt.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
[l/100km]