Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d
spik,
16 lat temu
Silnik 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
35 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Z polskich zakładów FGP w Bielsku. Znakomita konstrukcja, poza konkurencją (na dzień dzisiejszy).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wentylator, sporadyczne trzaski spod deski rozdzielczej.
5,0
Całokształt
Bardzo udany samochód Fiata. Ładny, pewnie jeżdżący i oszczędny. Sporadycznie pojawiają się duperele ale który dzisiejszy samochód jest idealny?
Wrażenia
5,0
Silnik
Lepszego diesla o tej pojemności się nie znajdzie. Bezobsługowy, 16 zaworowy, dwuwałkowy, aluminiowy, z łańcuchem rozrządu. Bardzo mocna jednostka. Doskonale współpracuje ze skrzynią 6 biegową.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje precyzyjnie. Mogłaby mieć krótsze skoki. Zanim się rozgrzeje potrafi zahaczyć z 2ki na 3kę.
5,0
Układ jezdny
Jak na 4 metrowy samochód niby klasy B, z belką z tyłu, zawias jest bardzo pewny, sprężysty. Na większych dziurach potrafi głośniej stuknąć. Poza tym samochód klei się do drogi. Przynajmniej na 16 calowych kołach, które mam fabrycznie z profilem Bridgestone Turanza 195/55.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonale to nie jest, bo czasem przeszkadzają szerokie i mocno pochylone przednie słupki i szerokie słupki tylne. Ale bez przesady: widać wszystko dookoła bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Wszystkie przełączniki są na swoim miejscu i pod ręką. Pracują lekko i przyjemnie w dotyku. Uchwytów na kubki nie używam. Dupereli mało w schowkach trzymam, żeby nie robić grzechotki z pojazdu.
Pozycja za kierownicą wzorowa. Wygodna w chwycie kierownica. Taka sobie gałka zmiany biegów.
Bardzo dobre fabryczne audio.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja zimna i ciepła jest bardzo dobra. Wkurza tylko świszczący czasem na 1 biegu wentylator.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę bardzo dużo miejsca. Wewnątrz spokojnie to już klasa Golfa.
5,0
Wyciszenie
130 km/h i 2600 obrotów (wg GPS).
Wewnątrz jest po prostu cicho.
Czasem tylko na większych dziurach lub poprzecznych nierównościach zawias potrafi o sobie przypomnieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy są co 30 tyś. km. bez limitu czasowego.
Nie dawajcie się wkręcać ASO w przeglądy co 1 rok!
Czytajcie ze zrozumieniem książkę obsługi a w razie wątpliwości zgłaszajcie swoje pytania w Centrali w Bielsku.
Średnie zużycie paliwa z całego przejechanego dystansu to 5,1 l. ON/100 km.
Silnik 1.3 16V Multijet nie wymaga żadnej obsługi poza wymianą oleju (nominalnie co 24 miesiące lub 30 tyś. km - lepiej jednak wymieniać raz w roku, poczytajcie spec fora) i filtrów. Rozrząd jest bezobsługowy (napęd i popychacze).
Koszt przeglądu: poniżej 500 zł. (miasto wojewódzkie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Poniżej 60 tyś. zł nie da się kupić 4 metrowego nowego samochodu, z bezobsługowym i nowoczesnym silnikiem diesla, przeglądami co 30 tyś. km, klimą, fabrycznym radiem, alusami, skórą na kierownicy, tzw. pełną elektryką (włącznie z częścią lędźwiową siedzenia kierowcy), pełnym podwójnym kompem w j. polskim.
Podbne Polo wychodziło mi 15-20 tyś. zł drożej. O Focusie czy Golfie nawet nie wspominam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurza wentylator. Będę to zgłaszać w ramach gwarancji. Czasem pojawiają się trzaski spod deski rozdzielczej ale to ma każdy znany mi współczesny samochód. Nawet japońce ;) Poza tym bez problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ramach gwarancji wymieniono przekładnię kierowniczą i wałek łączący przekładnię z kierownicą. Lubiły zastukać tak jakby od zawieszenia. Ponoć należały do jakiejś wadliwej serii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
[l/100km]