Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d
Mixa,
15 lat temu
Silnik 1.4 8v 77KM 57kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
42 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Doskonałe światła, świetne hamulce.., i jeszcze jeden drobiazg - automatycznie zwiększająca się głośność radia przy zwiększaniu prędkości (hałasu).
4,0
Całokształt
Świadomy wybór, więc wszystko jest tak, jak być powinno. Ładne autko (zwłaszcza z przodu), na razie bezawaryjne (odpukać!), w miarę ekonomiczne, wygodne i bezpieczne. Dla spokojnego singla, który nie lubi się ścigać, wyrósł ze szpanowania pod dyskotekami, nie musi wozić zwariowanej rodzinki i tony zakupów z hipermarketu - to rozsądne rozwiązanie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dopiero powyżej 3000 obrotów na minutę coś się dzieje. Wcześniej rywalizować można jedynie z walcem drogowym. Słowem, autko dla spokojnych kierowców.
Brakuje szóstego biegu. Silnik strasznie się \"męczy\" powyżej prędkości 120 km/h, co widać, słychać i czuć.
O elastyczności można zapomnieć; chyba że ktoś lubi dożynać silnik.
Reasumując, wersja 1,4 (77 koników) stworzona dla ludzi uwielbiających kontemplację krajobrazu i dostojne przemieszczanie się z tempie dorożki.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych problemów, choć czasem (zupełnie bez powodu) coś potrafi zgrzytnąć i zahaczyć. Na szczęście, tylko sporadycznie.
4,0
Układ jezdny
Bez rewelacji, ale i bez tragedii. Na nierównościach (czyli praktycznie na terenie całego kraju) potrafi zagrzechotać jak skrzynia z gwoździami. Ale większość aut tak ma.
Zawieszenie dość twarde (dobre prowadzenie), ale w miarę komfortowe, jak na tę klasę.
Świetne hamulce, czujny ABS.
Komfort
3,0
Widoczność
Większość użytkowników ma ten problem - szerokie przednie słupki. Zgadza się. Skręcając na \"zielonej strzałce\" w prawo, można skosić kilku przechodniów na pasach.
Cofając, można sobie spokojnie poradzić dzięki gigantycznym lusterkom bocznym.
Do przodu widać wszystko, albo jeszcze więcej.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko na swoim miejscu, choć do paru drobiazgów trzeba się przyzwyczaić. Na przykład, regulacja świateł przeciwmgielnych (szkoda, że nie przenieśli konsoli do bagażnika). Pomysł z wycieraczkami też niesamowity; projektakt powinien dostać Nobla.
Schowki tylko dla biednych - grubszy portfel się nie zmieści. Wnęka pod hamulcem ręcznym została stworzona chyba tylko dla ozdoby.
Aha, tzw. pojemnik na puszki z napojami jest za mały na puszkę. To już genialne posunięcie. Włosi to dowcipny naród.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mając klimatyzację, nie trzeba się o nic martwić. Szybko chłodzi, szybko grzeje, jeszcze szybciej odparowuje. Tutaj bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo, jak na tę klasę auta. Całkiem przyzwoite fotele. Z przodu bardzo wygodnie. Z tyłu tylko wygodnie, i to pod warunkiem, że ktoś nie uprawia koszykówki.
3,0
Wyciszenie
Do setki i bez gwałtownych ruchów jest cicho i spokojnie jak podczas przejażdżki łódką po jeziorze.
Powyżej setki zaczyna się hałas, który można jedynie zabić muzyką, albo głośnym wołaniem o szósty bieg.
Tak więc, najlepiej nie przyspieszać i nie pędzić na złamanie karku, a w ogóle to spacerować (zdrowiej).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo małej pojemności, silnik ma apetyt na benzynę; ale to typowe dla fiatów. Jeśli komuś na tym zależy, niech jeździ ekonomicznie, albo przesiądzie się na rower.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wersja kosztowała prawie 50 tysięcy. Udało mi się dzięki zaprzyjaźnionemu dealerowi poważnie zbić cenę, ale mimo wszystko auto jest za drogie; co najmniej o siedem tysięcy. Zwłaszcza że te siedem tysięcy tracimy w momencie wyjechania z salonu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez prawie trzy lata użytkowania nie stwierdziłem żadnych problemów, jeśli chodzi o drobiazgi... Oczywiście, warto jeszcze uściślić, co to są \"drobiazgi\". Dla jednego drobiazgiem będzie pasek rozrządu, drugi dostanie histerii na widok popsutej zapalniczki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ramach gwarancji wymieniono przekładnię kierowniczą i system nawiewu, oraz poprawiono klamki tylnych drzwi (akcja serwisowa w całej Polsce; wada fabryczna). Poza tym, nic się nie działo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW
[l/100km]