Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d

Looner, 14 lat temu
Silnik 1.4 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V 95KM 70kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Chyba jednak technologia, którą Fiat faszeruje swoje auta. ABS + EBD z asystentem hamowania panicznego opracowane przez BOSCH\'a. Do tego ESP + Hill Holder no i niezły system Blue&Me oparty na MS Auto (Bluetooth, USB Media Player, Speed Dependent Volume, EcoDrive). Najlepszą auto-reklamą jest chyba fakt, że samo BMW postanowiło zakupić od Magneti-Marelli platformę Blue&Me Nav do dalszego rozwoju w swoich przyszłych modelach serii 3 i 5.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Źle wyregulowane fabrycznie tylne drzwi (piszczące na wybojach)
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z tego auta. Wybierając je, brałem pod uwagę: Forda Fiestę, Suzuki Swift\'a, VW Polo i Peugot\'a 207. Jednak Fiat został moim faworytem ze względu na ilość miejsca w środku, wygodę i przyjemność z jazdy, ogólnie dostępny i stosunkowo tani serwis, no i oczywiście design (może Włosi nie robią najlepszych aut, ale na pewno robią najpiękniejsze ;)). Zaskoczyło całkiem przyzwoite wykonanie, bogata gama wyposażenia (ESP, ASR/MSR, Hill Holder, Follow Me Home, parktronic, czujnik deszczu), nowoczesna technologia (system Blue&Me oparty na MS Auto - platforma na którą dopiero teraz przesiada się m.in. VW i BMW!) Dodatkowym atutem była tu cena - za te pieniądze nie znajdzie się tak wyposażonego auta w tym segmencie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To powinna być podstawowa jednostka napędowa w tym modelu. Jazdę próbną miałem na wersji 1.4 77KM i był mulasty, jednak Starjet jest o niebo lepszy. Rakieta to to nie jest, ale pozwala na całkiem dynamiczną jazdę. Jak na silnik VVT przystało, lubi być kręcony w granice 4-4,5 tys. obr/min. Wtedy dostaje \"drugie życie\".
5,0
Skrzynia biegów
Trochę ciężko mi było się przyzwyczaić do 6-ciu przełożeń, ale w mieście to jednak ma swój sens. 6-tka to prawdziwy nadbieg, tylko w trasę, do spokojnej jazdy. Ogólnie praca samej skrzyni bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Jak na swoją klasę całkiem przyzwoicie. Dobrze trzyma w zakrętach, ale nie jest przesadnie twardy. Na większych wertepach (tory tramwajowe, zapadnięte studzienki) potrafi czasem hałasować, no ale na polskich drogach, to nawet w nowym BMW serii 7 bywa głośno ;)
Komfort
3,0
Widoczność
Słabo na skos do przodu, jednak obecnie większość aut ma podobny design nadwozia (Fiesta, Ibiza, Corsa). Do tyłu nie najgorzej, małą szybę rehabilitują ogromne lusterka.
4,0
Ergonomia
Dałbym 5, ale denerwuje mnie położenie centralki świateł po lewej stronie i obsługa menu. Dopóki nie nauczysz się na pamięć gdzie jest który guzik, będą problemy...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą było bardzo dobrze, szybko odparowuje szyby, zresztą klimatyzacja robi swoje. Latem też jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jednym z kryteriów wyboru było miejsce za kierownicą. Jako, że nie należę do osób niskich (190cm) to tu nie mogło być kompromisów. Fakt jest taki, że za kółkiem siedzi się jak w aucie wyższej klasy, bardzo dużo miejsca z przodu (w porównaniu do Fiesty, Peugot\'a 207, czy takich sardynek po puszkach jak Swift, Fabia czy Polo).
5,0
Wyciszenie
Jak na auto tej klasy to jest bardzo dobrze. Na autostradzie przy 150km/h jedzie się jeszcze całkiem komfortowo. Jak wspomniałem, czasem odezwie się zawieszenie na większych wybojach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przy średniej prędkości 120km/h pali 5,5l, w mieście nigdy nie wziął mi więcej niż 8.2, przy jeździe mieszanej komputer cały czas pokazuje mi 6.7l/100km (na zimówkach rośnie od 6.8)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 60 tys. miałem do wyboru: albo wypasionego Fiata GP 1.4 Starjet w wersji Dynamic, albo niemal gołego Peugota z podobnym silnikiem 1.4 VVT od BMW. Reszta odpadła w przedbiegach (ciasna, plastikowa Fiesta, jeszcze mniejszy Swift, ociężała, krowiasta Fabia, oraz drogie, tandetne i twarde niczym wóz drabiniasty Polo).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na fiata przystało, spodziewałem się wielu drobnych usterek (doświadczenia z kilkoma fiatami w rodzinie), a tu niespodzianka. Jedyna usterka, z którą byłem na serwisie to źle wyregulowane tylne lewe drzwi, które popiskiwały na wybojach. Fakt, że czasem denerwują spryskiwacze, których nie da się regulować, a przy jeździe pod wiatr pryskają pod wycieraczki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
9,1
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d