Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Panda III Hatchback 5d

BrunoTrawa www.szkolka-ochmanow.pl, 12 lat temu
Silnik 1.2 8v 69KM 51kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Panda III Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : NAJWAŻNIEJSZE, TO TO, ŻE PODOBA SIĘ KOBIETOM, (wreszcie moja żona jest zadowolona) Nastolatki/studenci nie uważają jazdy Pandą III za obciach. W nuova Panda liczy się wygląd - jest to prawdziwa Włoszka - jest ładna z wyglądu i ma bogate wnętrze. W kategorii małych samochodów przebija ją jedynie 2,5 raza droższy Mini Cooper. Daje radę zaparkować zawsze pod samym wejściem do supermarketu, zawsze znajdę w samym sercu miasta miejsce parkingowe za free.
5,0
Całokształt
Fiat Panda III to fantastyczny, kochany, malutki, niezawodny i TANI W EKSPLOATACJI samochodzik. Włoszka wypiękniała po kolejnym face-liftingu, bo nie jest to w pełni nowa konstrukcja. Ma lepiej zestrojoną skrzynię, jest cichsza, staranniej wykonana, przyjaźniejsza kierowcy, bardziej przewidywalna, oszczędniejsza, bo mniej kanciasta. Kabina jest przytulna i sympatyczna, siedzenia wygodne. ALE TO SEGMENT A, proszę nie spodziewać się cudów, mimo, że bije konkurencję w tej klasie. PRZYSPIESZENIE od 0-100km/h ZAJMUJE JEJ TAK COŚ TYLKO OKOŁO DWÓCH TYGODNI :) JAK NA TĄ CENĘ WIDAĆ SPORO PRACY NAD PROJEKTEM I SOLIDNE WYKONANIE, sorry, włoska Panda jest lepsza od naszej i warto dopłacić różnicę. Okazuje się, że nie tylko włoskie lody są dobre. Jestem zadowolony z zakupu, to dobry wybór. Wcześniej jeździłem niecały rok Pandą Classic 1,2 My Life z 2011 roku też w pełnej wersji, wszystko uległo zmianie z wyjątkiem silnika w którym nie ma co poprawiać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ta sama jednostka napędowa 1,2 benzyna 69KM, co w starej wersji, zwanej teraz Classic w nowej karoserii zachowuje się jakby ciszej. Silnik elastyczny, o przeciętnych osiągach, bardzo tani w eksploatacji codziennej i naprawach. Twin-air ma fatalny odgłos spod maski, jak 126p, po jeździe próbnej zrezygnowałem, jest znacznie droższy, tylko 0,5 litra mniej pali, natomiast dla różnicy w spalaniu rzędu litra mniej dla diesla zakup jednostki wysokoprężnej na miasto jest nieuzasadniony ekonomicznie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nieco lepiej zestrojona, niż w poprzedniej wersji, wszystko działa płynnie, bez zgrzytów i problemów z odszukaniem pozycji przełożeń, napisałbym, że doskonała, gdyby była sześciobiegowa.
5,0
Układ jezdny
Zakupiony samochód ma piętnastki fabryczne alu, wreszcie, jak na małe autko jest stabilnie, poprzednia panda II na 13 calowych kółkach od roweru była w koleinach na autostradzie bardzo nieprzewidywalna. Na Michelin Alpin A4/14" w Zakopanem na bocznych dróżkach nowa jest równie dziarska, jak małe terenówki, a nawet bardziej, tu jestem pod wrażeniem, trzeba się postarać, żeby zapakować pandę w rów.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętnie, przeszkadza przedni słupek, gdybym na co dzień nie jeździł dostawczakiem mln kilometrów, to powiedziałbym, że lusterko środkowe i mała szybka z tyłu nie umożliwia wygodnego manewrowania świeżym kierowcom, lusterka zewnętrzne wystarczająco duże i w dobrym miejscu bronią wystarczająco przed nieszczęściem na parkingu.
5,0
Ergonomia
Pełna wersja ze wszystkimi bajerami (Blue&Me GPS TomTom2, sterowaniem z kierownicy, fotel reg. etc, itd, itp) która na prawdę za ciut ponad 40tys złotych oferuje znacznie więcej, niż UP, czy Citigo, czyniąc jazdę bardzo przyjemną, wystarczająca ilość schowków. Wygodny w pełni regulowany fotel kierowcy, znakomita w uchwycie kierownica ze sterowaniem, jak kupujesz na więcej niż trzy lata - dopłać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja i podgrzewana przednia i tylna szyba doskonale daje radę w zimie, przy minus 12, po około 3 minutach można odjechać z parkingu bez skrobaczki, a po kolejnych 5 minutach przechodzi w tryb auto i jest ciepło w środku, wszystko się samo przełącza. Nie żałuję dopłaty.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem, czy pochwalić, czy skrytykować, wszystko zależy od punktu siedzenia ;) Jak z przodu wsiądzie dwóch brysiów po 100+kg/182+cm to miejsca na nogi jest dla nich dość, można jednak zapomnieć o zajęciu wtedy tylnych siedzeń, możemy zabrać co najwyżej kota, a dziewczyny do taksówki. Jak dosuniemy do przodu przedni rząd siedzeń, to dziewczyny się jakoś z trudem zmieszczą z tyłu, dziewczyny z okładki podkreślam, ale kot wtedy siada na tylnej półce i robi za tzw. kiwaczka i eliminuje widok przez tylną szybę. Nasz kot uważa, że nie jest to jednak pięcio-miejscowy samochód. Auto na podróż dla dwóch osób wygodne, dla czterech tylko na miasto daje radę.
4,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń, jest znacznie lepiej niż w poprzedniej wersji. Silnik przy gwałtownym, he,he,he przyspieszeniu robi, przyjemne wrrr! Przeciętny system audio dobrze słychać. Przy ekonomicznej jeździe jest cicho, jak na tą klasę naprawdę cicho, silnika nie słychać, dobrych opon też, ale i tak go wygłuszę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na trasie NIE ZEJDZIE poniżej 5,2 litra, chyba, że na Mazowszu, płycie lotniska Okęcie lub niemieckich autostradach, jeśli mówimy o jeździe eco-drive. Proszę nie wierzyć w inne recenzje i jakieś bzdury-rekordy. Na mieście poniżej 6,4 litra nie ma szans. Mówię o samochodzie tylko z doświadczonym kierowcą, bez pasażerów, bez bagażu, jeżdżącym normalnie, a nie 40km/h na piątym biegu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wart swojej ceny po ostatnich obniżkach, jeśli wynegocjujesz konkretny rabat, można o nim zacząć myśleć na poważnie, zaczyna się robić wtedy znacznie tańszy od Szkody Sitygo, Wieśwagena UPss, no i zaczyna konkurować z Szewroletem Aveo, czy Tojotom AjGo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Będę stopniowo dopisywał usterki, zachowuję możliwość edycji opinii na później (i zaniżał punktację w miarę użytkowania) Dopisze po 20tys i po 50tys.(A może nie?, bo auto nieźle się zapowiada)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Będę stopniowo dopisywał usterki, zachowuję możliwość edycji opinii (i zaniżał punktację w miarę użytkowania)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 8v 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Panda III Hatchback 5d