Poprawny samochód miejsko wycieczkowy na 2 osoby i bagaż. Pali tyle co motorower z lat 70-tych więc super ekonomicznie wychodzi. Polecam wszystkim (ale tylko tym co nie mają gównozjadzkich ambicji kupienia merca w cenie malucha). I nie znoszę badziewiarzy, którzy wpisuja opinię z przebiegiem 38km - widac, że to prowokator !!! :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Musiałem się przyzwyczaić, że to 16-sto zaworowy diesel i kręci się prawie tak jak benzynowy - jak przekroczy 2500 obrotów to w pewnym stopniu wciska w fotel (jak na takiego malucha). Jednocześnie można jeździć b. oszczędnie utrzymując ok 2000 obrotów (90-100km/h na 5 biegu)
5,0
Skrzynia biegów
Jest jakiś problem z wyłączeniem 5-tki i wstecznego, ale to chyba jakiś błąd montażu - poza tym rewelacja - szczególnie położenie wajchy, tak pod ręką, że szok...:-) 07.11.2005 - tak jak myślałem - wszystko ok. Juz się wyrobiło. Wajcha pod ręką i działa rewelacyjnie.:-)
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie bomba, te gadki o "przechylaniu na zakrętach", które wyczytałem w testach są mocno przesadzone. Zarąbiste wspomaganie, które w wersji CITY przydaje się nie tylko w mieście ale super sie sprawdza na krętych górskich drogach. Wysoki profil opon chroni przed pogieciem felgi i jak na takie maleństwo jeździ się na prawdę komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezkonkurencyjna sprawa. Normalnie szklarnia na kółkach - nie ma problemu z widocznością.
4,0
Ergonomia
W testach niektórzy marudzą, że sterowanie lusterkami w kiepskim miejscu, albo, że kolano o konsolę i opuszczanie szyb w dziwnym miejscu - kurde kupcie sobie merca i przestańcie marudzić. Jak dla mnie wszystko poprawnie a jak się dobrze ustawi fotel (nie każdy jak widać to umie) to wszystko jest pod ręką i działa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z klimą, więc dla mnie jest doskonale :-)) 07.11.2005 Naprawdę super. Trochę długo sie rozgrzewa przy niskich temperaturach, ale to przecież diesel. Jak już złapie temperaturę to można sobie zrobić saunę :-)07.07.2006. Właśnie zacżeły się upały - klima super sprawa i super diziała - polecam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Faktycznie w dłuższej trasie kolano się obija o konsolę i 5 osób w samochodzie to przesada, ale poza tym jest spoko.
5,0
Wyciszenie
Jak na ten segment i diesla pod maską jest super. Dopiero pow. 140km/h robi się na prawdę głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zmieniłem Seiceno z gazem (mimo, że był nowy przegląd co roku i 8 litrów gazu na setkę + przegląd co 20 000km, co dla mnie oznacza co 5 miesięcy w tym oczywiście świece, filtry, rozrząd itd) na diesla, który przy grzecznej jeździe pali 4 litry ropki na setkę, przegląd rej. za 3 lata i normalny co 30 000 czyli raz na 9 miesięcy, nie ma wymiany świec, rozrząd po 350 000 - dla mnie bomba !
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze (39 000) dostałem pełny wypas (klima, wspomaganie, ABS, elektyczne lusterka, boczne poduszki...), za który gdzie indziej musiałbym dać powyżej 50 000 (Toyota, Citroen, itd.). Jedno co mnie wkurzyło to taka gówniana oszczędność na pilocie do central-zamka i bagażnik otwierany tylko z kluczyka - ale jakoś to przeżyję :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
27 000 km i nadal nie stwierdzono 07.07.2006
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
[l/100km]