Silnik
: Może nie jest sprinterem, ale na miasto idealny. Jak chcesz za 120PLN przejeżdżać po Warszawie 500km, to auto dla Ciebie, o ile oczywiście nie jest za małe dla Ciebie i za mało prestiżowe... :)
5,0
Całokształt
Jak na tą klasę samochodu super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sprinter to to nie jest, ale 70KM i odpowiednio duży moment jak na ten samochód wystarczy (niezła elastyczność). Rzadko mi się zdarza przekraczać 2500-3000obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie rewelacja. Precyzyjna, świetne położenie.
2,0
Układ jezdny
Marnie. Bardzo trzeba się pilnować w szczególności w dużych zakrętach aby nie przekroczyć 40km/h. Zresztą boję się jeździć tym samochodem więcej niż 100km/h bez wymiany zawieszenia na jakieś twardsze. Typowy kanapowiec miastowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK. Żadne czujniki cofania nie są potrzebne
5,0
Ergonomia
Nie ma się czego doczepić. Wszystko pod ręką.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie tragedia. Silnik bardzo wolno się nagrzewa co przekłada się na ogrzewanie kabinowe. Można wybrać albo ciepły silnik, albo ciepło w środku innej opcji od -15 stopni już nie ma.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oczekujmy luksusów w samochodzie tego segmentu. Jak na ten segment jest OK.
4,0
Wyciszenie
Może być. Diesel bardzo cichy jak na tę klasę samochodu. Przy zimnym silniku trochę klekocze, ale ustaje przy rozgrzaniu silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 6,5l/100km w korkach - max. Przeciętnie od 5,8 - 6,3l/100km. W trasie do 4,2l/100km udało mi się zejść jadąc 80km/h przy 2000obr/min
4,0
Stosunek jakość/cena
45000PLN jak na wersje DYNAMIC z dieslem, uważam, że ciut za drogo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronicznie otwierana tylna klapa - omijać z daleka, działa jak chce i kiedy chce. Oprócz tego podświetlenie środkowych pokręteł do temperatury mi padło ale potem zaczęło świecić i świeci do tej pory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
70000km i 5 lat użytkowania i nic. Leje regularnie olej (2 razy do roku). Wymieniam filtr PALIWA!!! regularnie i to właściwie na tyle. Teraz mam do wymiany łącznik stabilizatora i układ wydechowy (zardzewiał - ale jeżdżę póki dziura się nie zrobi. Dodatkowo do wymiany linki zmiany biegów (skorodowały), ale na razie zostały przesmarowane i lewarek chodzi jak nowy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
[l/100km]