Silnik
: Swietny oszczedny i niezawodny DIESEL na miasto. Niestety przy -30 stopniach bez dodatkow nie ma co sie ruszac, ale to kwestia kazdego DIESLA.
4,0
Całokształt
Ogolnie OK. Silnik zwawy, ale na trasy ciutke za slaby, moze maly chip-tuning i byloby ok. Bagaznik, wlasciwie do wlozenia torebki damskiej. Jazda w 4 osoby raczej odpada. Swietna widocznosc, ale relatywnie drogie przeglady w ASO
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to rumak, ale do jazdy po miescie idealny silnik. Wlasciwie nie przypominam sobie, abym musial przekraczac 2500obr/min - taka elastycznosc - jeszcze raz podkresle - na miasto w zupelnosci wystarczy. W trasie 160km/h samochod pojedzie, ale raczej balbym sie przekraczac 130km/h
4,0
Skrzynia biegów
W miare precyzyjna. W/g mnie swietne ulokowanie lewarka.
3,0
Układ jezdny
Pierwsze co trzeba zmienic w tym samochodzie to niestety zawieszenie - chyba na sportowe. Duze mam obawy wchodzenia na fabrycznym zawieszeniu w zakrety na oponach 155/80R13
Komfort
5,0
Widoczność
Daje 5. Siedzi sie jak w autobusie, widac wszystko. Duze lusterka, swietna widocznosc przed przednia szybe. Ogolnie samochod mozna nazwac przezroczystym
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, brak jakichkolwiek zastrzezen
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
No niestety daje 2. W zimie niestety ten DIESEL sie strasznie wolno nagrzewa, a co za tym idzie trzeba dlugo poczekac na cieple powietrze. Wine za to ponosi sam silnik. Mala pojemnosc, duza sprawnosc i zbytnio nie ma skad wykrzesac tego dodatkowego ciepla.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Marnie, samochod raczej nalezy traktowac jako srodek do przemieszczania sie sprawnego jednej gora dwoch osob po miescie.
4,0
Wyciszenie
Jak na taki maly samochod calkiem dobrze, ale glowna zasluge nalezy przypisac nowoczesnemu silnikowi, ktory nie jest zbytnio halasliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6.5l/100km to moj absolutny max, przejezdzajac w korkach w Warszawie 450km w zimie. W lato 5.8l/100km w jezdzie korkowej. Srednio na 30 litrach przejezdzam 480 - 550km (miasto). W trasie najmniej zszedlem do 4.2l/100km. Przeglady sa srednio tanie w Fiacie, jak na ta klase. Klocki 220PLN, filtr paliwa oryginal w Fiacie tez cos kolo tego. Ja identyczny zalatwilem sobie za 40PLN. Auto serwisowane w ASO do 45tys km - srednia cena za przeglad to cos kolo 700PLN-800PLN - to duzo w/g mnie jak na taki maly samochod. Obecnie serwisuje u znajomego, ale dobry fachura. 61tys km na liczniku i awarii zadnej. Pekl co prawda amortyzator, ale to byl wynik dziury w drodze, natomiast 0 wymiany innych elementow zawieszenia. Jedyne co to po 4 latach wydech zaczyna korodowac i szykuje sie do wymiany, ale to tez koszt pojedynczych setek zlotych. W okolicach 70tys km do wymiany juz tarcze hamulcowe przod (auto wlasciwie 95% przejezdzilo po miescie). Sprzeglo spalilo sie po 41500km, ale ponoc pierwsze wersje 1.3JTD tak mialy, bo szwankowalo to sprzeglo juz od 10000km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szwankuje elektrycznie otwierana klapa, raz dziala raz nie dziala. Otwieram z kluczyka, wiec nie polecam tego bajeru. Dodatkowo oswietlenie konsoli centralnej przez pewien czas nie dzialalo, ale teraz samo sie naprawilo i od roku nie zglaslo. Reszta bez zarzutu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie zero usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
[l/100km]