Samochód posiadam od 4 lat, jak dotychczas przejechałem nim 70 tys. km. Jak na swoją klasę niezwykle przestronny. Niskie spalanie. Niezbyt wysokie koszty utrzymania, a przede wszystkim ze względu na fakt, iż posiadam wersje Emotion (niedostępną w Polsce) wiele udogodnień jak automatyczna klimatyzacja, rozbudowany komputer pokładowy, dzielona tylna kanapa i inne systemy. Jak dotychczas nie doświadczyłem żadnej poważnej awarii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po 131 tys. km silnik nie zużywa oleju, chodzi cicho, po mieście wręcz bezszelestnie, głośniej powyżej 110 km/h, ale to już może bardziej efekt wydechu 9-letniego oryginalnego.
5,0
Skrzynia biegów
Niezwykle ergonomiczne położenie lewarka zmiany biegów, biegi wchodzą bezproblemowo, przy silniku 1,2 samochód zbiera się nawet od 1100 obr./min. na 5 biegu.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na niewielki samochód duża powierzchnia okien. Widoczność w każdym kierunku wzorowa, jedynie lusterka mogłyby być nieco większe.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, wszystkie niezbędne elementy obsługi pod ręką. wygodne sterowanie komputerem pokładowym (w manetce wycieraczek), lusterkami bocznymi, szybami elektrycznymi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja sprawuje się dobrze, wentylacja, odparowanie szyb w szybkim czasie, w okresie zimowym samochód nagrzewa się dość szybko, choć mógłby nieco szybciej. Zakres ogrzewania od 16-32 st. C. Plus min i max. płynna regulacja siły nawiewu. Wydajne ogrzewanie stóp, znacznie efektywniejsze niż np. w poprzednim VW Passacie B5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Satysfakcjonujące. Problem z odgłosami z zewnątrz przy prędkościach powyżej 100-110 km/h lub przy silnym przeciwnym wietrze (samochód z relingami).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średni koszt przejazdu naprawdę niski (spalanie niewiele ponad 4 l/100 km) w cyklu mieszanym. Koszty okresowych wymian podzespołów i materiałów eksploatacyjnych niski. Aktualnie używam oleju Castrol Edga 0w30, którego koszt zakupu jest dość wysoki, jednak pozwala wydłużyć interwał wymiany do 20 tys. a przy tym samochód pali o blisko 1 l/100 km mniej niż na oleju (nie wiem jakim) którym była zalana Panda w dniu zakupu (po sprowadzeniu z Niemiec).
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiłem wraz opłatami za 16,5 tys. miał wówczas niespełna 6 lat. Kwota relatywnie nieduża zwłaszcza, że nowy w Niemczech kosztował ponad 12 tys. euro. Samochód utrzymany bardzo dobrze, brak wyraźnych oznak zużycia, trwałe oryginalne elementy: fabryczny akumulator, fabryczny układ wydechowy.
Atrakcyjna tapicerka (jasno niebieska) w tym także na drzwiach. Generalnie dobrze wyposażona Panda z silnikiem 1,2 60 km jest najlepszym wyborem jakiego dokonałem w kwestii zakupu samochodu. Lepszym od VW Passata B5 1,6 gaz, a także drugiej Pandy 1,3 mjet.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie, schowek po stronie pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 8v 60KM 44kW
[l/100km]