Inne
: po az kolejny zawieszka - 3 wymiany wahacza
Układ elektryczny
: regulator napięcia w alternatorze
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje przyzwoicie zarówno na benzynce jak i na gazie. Parametry spalania po 117 tyś. jak w nowym egzemplarzu
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z innymi modelami posiadjącymi tej długości dźwignię biegi wchodzą przeiętnie (a nawet oceniam w kierunku słabo)
1,0
Układ jezdny
Zawieszenie kompletnie do bani, a w szcególności przód. przy 40 tyś. km wymiana gwarancyjna prawego amortyzatora. Przy 21.tyś km wymiana lewego wahacza (wpadnięcie na duży kant studzienki przy prędkości 85-90 km/h poskutkowało pojawieniem się luzu na sworzniu wahacza a po kolejnych kilkunastu dniach jazdy po naszych drogach sworzeń walił już jak złoto. Przy 85 tyś. km kolejna wymiana wahacza (podbicie koła przy prędkości 15 km/h na 12 cm krawężniku i sytuacja jak poprzedni czyli mały luz i po dwóch tygodniach kwalifikuje się do wymiany.) Obecnie przy 117 tyś. km szykuje się kolejna wymiana lewego (a nie wykluczone że także prawego wahacza). Gdyby była gdzieś osobna ocena za zawieszenie to dałbym - (minus) 5.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dosyć szybkie nagrzewanie się silnika daje wymierny efekt podczas jazdy podczas mrozów. Układ chłodzenia bardzo wrażliwy na bardzo niewielki niedobór płynu chłodniczego. (Spadek o ok. 1 cm!!! poniżej poziomu minimalnego skutkuje bardzo haotyczną i skokową pracę termostatu, w wyniku czego podczas jazdy temperatura płynu zmienia się nawet o 20 stopni.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak cie modę - panel z dźwignią zmiany biegów skutecznie ogranicza boczne ruch nóg. Podczas jazdy z przodu średnio wysokich osób i odsunięciu foteli do tyłu, na tylnej kanapie mogą siedzieć tylko dzieci lub Kenijscy biegacze - mają cieniutkie nóżki :-).
3,0
Wyciszenie
do 30-40 tyś przyzwoicie - po 100 tyś. głośno jak w traktorze
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej pojemności silnika, osiągach i prędkościach - TRAGEDIA - po mieście potrafi łyknąć 9,5 l LPG na 100 km.
Na początku spalanie miał o ponad 1,5 l mniejsze, a przeglądy robione są regularnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 54KM 40kW
[l/100km]