Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Panda II Hatchback 5d

Cegiełka, 19 lat temu
Silnik 1.1 MPI 54KM 40kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 36 tys. km
Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód ekonomiczny i stosunkowo pojemny ( w klasie aut miejskich małych bagażnik 206 dm3 to jeden z najlepszych rezultatów). Dzięki temu iż tylna szyba schodzi niemal pionowo, to można załadować (po wyjęciu tylnej półki) nawet 43o dm3 i to bez składania tylnych foteli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzeba przyznać że tutaj nie można powiedzieć nic złego na temat silnika 1.1 MPI. A to że jest głośny, no cóż prawie wszystkie małe samochody mają głośne silniki (to jest też wina słabego wyciszenia komory silnika).
4,0
Skrzynia biegów
tutej też jest nieźle.Byłoby bardzo dobrze ,gdyby nie bieg wsteczny. By zaskoczył trzeba poczekać z wrzuceniem około 2-3 sekundy. Gdy się nie poczeka to można usłyszeć charakterystyczny zgrzyt. Lepiej poczekać.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się naprawdę doskonale. Za układ jezdny piątka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w sumie jest dobra. Niestety przedni lewy słupek skutecznie zasłania drogę (szczególnie w czasie skręcania w lewo, na wąskiej drodze). A druga sprawa to widoczność do przodu. Po podjechaniu pod światła np. przed skrzyżowaniem, w ogóle nie wiadomo jakie się pali światło (bo nie widać) i trzeba albo zostawić sobie tyle miejsca przed sobą by te światła widzieć albo siedzieć z nosem przy szybie. Polecam raczej to pierwsze rozwiązanie.
4,0
Ergonomia
Wcześniej jeździłem m.in. Matizem i muszę stwierdzić że jeżeli chodzi o ergonomię to projektanci Fiata Pandy będą mieli co porawiać w następnych modelach. Ale ogólnie nie jest tak tragicznie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa raczej dobrze. W czasie silnych mrozów pasażerowie siedzący z tyłu skarżyli się na niską temperaturę (marzli).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli chodzi o przestrzeń to nie oszukujmy się, w tak małym autku nie wygospodarujemy dużej przestrzeni (chyba że kosztem bagażnika, tak jak w Toyocie Aygo). Konsola środkowa ze skrzynią biegów zabiera jednak dużo miejsca (ale za to wygodnie się operuje biegami).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie kabiny jest super. Wystarczy latem otworzyć okno w czasie jazdy (chałas nie do wytrzymania, szczególnie w mieście).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spalaniu w mieście 6 litrów na 100 km to podwyzki cen benzyny tak bardzo mnie nie bolą. Koszty ubezpiecznia też są relatywnie niskie bo i cena nie jest wysoka. W dzisiejszych czasach nie sztuką jest kupić samochód lecz go utrzymać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wszyscy producenci miejskich aut mają albo podobne ceny albo wyższe
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nuda, nic się nie dzieje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie nic. Raz zawiesił mi się pływak w baku, ale to była wina paliwa (podejrzana stacja).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,8
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Panda II Hatchback 5d