Autko w zasadzie bezawaryjne. Nigdy nie zawiodło w trasie. Awarie są tu sygnalizowane dosyć wcześnie. Bardzo dobre na krótkie trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chociaż małej mocy dobrze sobie radzi na autostradzie. W zasadzie mało słyszalny w czasie długiej jazdy przy 130/h. Więcej hałasują opony czy wiatr. Dobrze rozpędza się na drugim biegu. W porównaniu z bulgotem obecnie panujących 3 cylindrówek to jest miód.
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów z biegami. Nieraz troszeczkę haczą wsteczny czy pierwszy ale to jest rzadkość. Poprzez wyższe położenie są zawsze pod ręką. Autko na drugim biegu można z niezłym przyspieszeniem rozpędzić do 60km/h. a nawet więcej.
3,0
Układ jezdny
Układ działa dość dobrze przy małych prędkościach, tak do 90km/h. Powyżej trzeba już bardziej przyłożyć się do kontroli jazdy. Dosyć słabe zawieszenie. Ale przy 80tys tylko 2 razy miało wymieniane wahacze i to przeważnie prawej strony. Koszty wymiany bardzo niskie. Nie mam wspomagania, więc trzeba się trochę nakręcić przy parkowaniu.
3,0
Karoseria
Karoseria przeciętna jak i lakier łatwy na porysowania. Listwy ochronne jak najbardziej wskazane. Ale po prawie 13 latach i garażowaniu pod chmurką lakier nic nie zmatowiał i nie ma żadnych uszkodzeń. Autko nie ma lakieru typu metalik tylko żółty pastelowy.
Komfort
2,0
Widoczność
Mogła by być lepsza. Za to jest wysoka pozycja za kierownicą co polepsza widoczność z przodu i na boki. Słaba widoczność do tyłu. Za małe też są lusterka zewnętrzne i wewnętrzne. Trochę większe lusterka znacznie poprawiły by widoczność i tym samym komfort jazdy.
2,0
Ergonomia
Wszystko co trzeba pod ręką. Ale fotele mogły być lepsze. Jak na jazdę po mieście i na krótkie trasy jest dobrze ale dalej i dłużej, siedzenie na nich jest trochę męczące. Tak, zdecydowanie bardziej fotele typu sportowego poprawiły by tu komfort jazdy. Do tego przydałaby się regulacja wysokości. Nie wiem dlaczego na tym się oszczędza. Nawet w nowej Pandzie 3, lepsze fotele z regulacją wysokości są dostępne tylko w lepszych wersjach i to nie wszystkich.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko bez klimy, to latem jest gorąco. Ale dzięki żółtemu kolorowi lakieru nie nagrzewa się do czerwoności jak te z czarnym lakierem. Niestety, jazda w taki upalny dzień nie należy do przyjemności, zwłaszcza długa. Zimą trochę za wolno się nagrzewa, ale jak się nagrzeje to trzyma i trzeba schładzać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla małych osób, a do takich należę to jest dobrze. Wiadomo, że w takich małych autkach z tyłu jest niezbyt komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie. A to wszystko dzięki 4 cylindrowemu silnikowi. Ale przy większych prędkościach słychać szum opon i wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może trochę nieraz za duże spalanie, ale koszty napraw, których zresztą nie było dużo są bardzo znośne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena powinna być trochę niższa, bo przecież jest to w końcu takie sobie wozidełko chociaż z trochę wyższej półki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawdę tych drobiazgów było bardzo mało. Raczej tyczyły się np. wymiany wycieraczek czy mieszka zmiany biegów i gałki czy 2 żarówek w podświetleniu konsoli pokręteł nawiewu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych awarii związanych z silnikiem, skrzynią biegów elektryką. Jedynie drobne naprawy zawieszenia no i wymiana filtru paliwa z pompą paliwa na wskutek zanieczyszczenia brudem z benzyny. Wymiana paska rozrządu to przecież nie awaria.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 54KM 40kW
[l/100km]