Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Panda II Hatchback 5d

Komarcin77, 13 lat temu
Silnik 1.1 MPI 54KM 40kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wiele rzeczy mnie miło zaskoczyło. Przede wszystkim nie zamarzające szyby od wewnątrz zimą (za to minus za cyrkulację powietrza, bo na prawdę czuć jak pędzi w kabinie). Ponadto wspomaganie kierownicy to rozkosz na parkingu. Wygoda jazdy (choć minus za zbyt wysoką pozycję pedału gazu - przy dłuższej trasie bóle w łydce). Wyciszenie auta. Zawieszenie. Bezawaryjność silnika potwiedzana przez większość kierowców.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Serwis drodzy Państwo to największa porażka Fiata. Dla tych ludzi niezależnie od objawów i tak wszystko JEST NORMALNE. Spalanie, które nagle wzrosło z 6L na 10L, opadający wskaźnik temperatury silnika, czy dźwięki w aucie które mogły by być inspiracją dla Spielberga, to bez znaczenia, ponieważ dopuki auto jest na gwarancji serwis nie wsadzi tam swoich rąk. I za to Fiat otrzymuje ode mnie minus 10 punktów. Pozdrawiam serwis DARIMEX tym samym.
4,0
Całokształt
Pandą dojeżdżam do pracy, czasem jeżdżę w trasy do max 100km. Auto mnie nie zawiodło, acz męczące są wizyty w serwisie i problemy z wyjaśnieniem zagadki którą akurat odkryłem. W trasie Panda jeździ rewelacyjnie. Na bardzo duży plus zasługuje wspomaganie kierownicy, po prostu bezkonkurencyjne. Ponadto wygoda foteli, przyjemne bujanie się auta na przyzwoitych drogach, małe hałasy wewnątrz auta, przemieszczanie się po błocie i śniegu. To zdecydowane plusy Pandy. Minusem jest serwis, który wręcz lekceważy klienta. Minusem jest również umieszczenie korka wlewu płynu do spryskiwaczy (gratuluję pomysłowości projektantowi), ponieważ z butelki nie da się go uzupełnić, a jedynie wykorzystując choćby uciętą inną butelkę. Ale w obliczu tak małych bzdur jednak oceniam Pandę na poziomie dobrym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho co jest jego chyba największą zaletą. Wprawdzie momentu nie ma, ale czego sięspodziewać po pojemności 1.1.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość mechanicznie. Wręcz słychać zgrzyty przy każdym przełączeniu. Minusem jest niska temperatura na zewnątrz, wtedy należy mocno szarpać drążek zmiany biegów. Natomiast bieg pierwszy to już katastrofa, dopiero po całkowitym zatrzymaniu wchodzi jak należy, podczas wolnej jazdy naprawdę trzeba uderzyć drążek zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Jak na tak mały samochód układ jezdny znakomity. Kolumny McPersona gazowe pracują rewelacyjnie, żadnych niepotrzebnych stuków i odgłosów przy jeździe po dziurach. Ale zbyt krótki rozstaw osi powoduje, że Panda zachowuje się jak bączek na wybojach.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam 183cm wzrostu i siedzenie odsuwam bardzo mocno do tyłu a jednak widoczność lewo/prawo znakomita. Lusterko wsteczne wystarczające, widać ile trzeba. Do przodu również, choć przy mocno odsuniętym fotelu słupek przedniej szyby powoduje \"martwą\" strefę podczas manewrów na parkingach.
5,0
Ergonomia
Ergonomia to kwestia gustu. Mi się podoba małą liczba przycisków i zbędnych dupereli, które tylko niepotrzebnie przykuwają uwagę podczas jazdy. Wszystko jest tam gdzie powinno. Dodatkowo miękkie klawisze działają wspaniale. Prostota Fiata i tyle.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew na przednią szybę znakomity, szybko odparowują szyby a także odmarzają. Ogrzewanie też działa bez zarzutów. Wprawdzie jeżdżę zimą bez tektur na chłódnicy i trochę ucieka wskaźnik temperatury w dół to jednak w samochodzie jest ciepło. Duży minus za to, za cyrkulację powietrza wewnątrz. Krótko mówiąc, włączając nawiew na szybę - wieje zimno w nogi, włączając nawiew na szybę i nogi - wieje zimno na twarz, itd.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy najlepsza w klasie małych samochodów. Siedzenie po odsunięciu wciąż ma zasięg do tyłu a jednak już daleko jestem od kierownicy (183cm wzrostu). Co do osoby siedzącej za mną, niestety już miejsca nie ma. Ale jeżeli ktoś lubi jechać w pozycji \"na kierownicy\" to z tyłu nikt nie będzie narzekał.
5,0
Wyciszenie
Panda na wolnych obrotach jest tak cicha, że niektórzy odruchowo przekręcają kluczyk aby ją odpalić. Podczas jazdy silnik słychać dopiero na wysokich obrotach, a nawet jak go słychać to miło i cicho brzmi. Podczas jazdy dopiero powyżej 100km/h zaczyna przeszkadzać świst powietrza wokół samochodu. Ale nawet przy 130/h da się spokojnie wewnątrz rozmawiać, słychać radio i nie trzeba do siebie wrzeszczeć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia mnie trochę zaskoczyła. Producent twierdzi, że na trasie Panda pali 5.2L/100km, według moich obliczeń Panda spala równiutkie 6L. Próbowałem jeździć w stylu \"emeryta\" spalanie rzędu 5.8L, potem jak rajdowiec i spalanie 6.2L, teraz jeżdżę dynamicznie aczkolwiek nie jak wariat i spalanie realne wyc0hodzi mi 6L/100km (prędkość na trasie 120km/h). Konkurencja wychodzi tu lepiej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przerażony byłem pierwszym serwisem przy 20kkm, który kosztował 650PLN (wymiana oleju i dwóch filtrów koszt 150zł, pozostała wartość to robocizna). Jedynie pocieszające jest, że może być wykonywany co dwa lata. Dla porównania posiadam samochód Suzuki Ignis 4x4 i koszty serwisu są mniejsze, a ponadto podejście do klienta bezcenne. Panda nadaje się do serwisowania na podwórku, ponieważ na serwis nie zdecyduję się już nigdy więcej jak auto zakończy gwarancję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie bzdury ale męczą. Zapaliła się kontrolka Immobileisera a samochód i tak odpalił z kluczyka i odjechałem (ciekawe, że instrukcja mówi co innego w takiej sytuacji). Uciekający wskaźnik temperatury (niedogrzany silnik, acz system nie widzi tu problemu). Zbyt szybko działający ABS. Działanie wentylatora zaczyna przypominać głos kanarka, piszczy podczas pracy. Pociesza mnie, że konkurencja wypada tu gorzej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto zawsze wyjechało, dojechało i wróciło z trasy. Nie mam problemów z poważnymi usterkami. Może poza jedną: używajcie hamulca dość mocno i często, ponieważ może dojść do sytuacji zablokowania się klocków w kołach przednich (serwis usunął problem w 15 minut nieodpłatnie, ale hamulce działały jakby ich nie było, co jest niebezpieczne).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,8
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Panda II Hatchback 5d