Silnik
: Ekonomia w benzynie jest porównywalna z dieslem. Dla mnie mistrzostwo świata.
4,0
Całokształt
To jest po prostu auto i nic więcej. Jedziesz i nic nie czujesz, nie kręci przyspieszenie, cieszy małe spalanie i tyle. Ma DUŻO wygodniejsze fotele od Citroena Berlingo II, choć jest o połowę tańsze. Gadanie, że nie trzymają one w zakrętach można skomentować jednym pytaniem - ile będziesz miał na liczniku, wchodząć Pandą w zakręt? 140?
Samochód jest dla normalnych ludzi.
Jedynymi wadami są wlew płynu do spryskiwacza (potrzebny lejek) i nie zamykany na klucz wlew paliwa - każdy może go otworzyć i wlać nam, co chce.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy, fajnie mruczący na obrotach. Słaby przy wyprzedzaniu - trzeba uważać. Ekonomiczny, nie przenoszący wibracji na elementy wewnątrz.
4,0
Skrzynia biegów
Świetne ułożenie gałki wewnątrz, ale trzeba uważać na zimnym silniku - biegi ciężkawo wchodzą, stopniowo "mięknąc" podczas jazdy. 5 bieg najbardziej (jak dla mnie) elastyczny i dający radochę.
4,0
Układ jezdny
Auto jest zwrotne, twarde i odczuwające boleśnie KAŻDĄ nierówność. Pewne w prowadzeniu, z tendencją do bujania, gdy wieje bardzo mocny wiatr. Tryb CITY trzeba koniecznie wyłączyc przed trasą bo można się zabić - auto jest zbyt czułe. Za to w mieście, z włączonym CITY jest super - leciutko się kręci, w miarę jak przyspieszamy układ "twardnieje".
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby doskonale ale...z przodu mała szyba (czasami trzeba się wychylić i obserwować sygnalizację), po bokach dobrze widać (nowa wersja ma już duże lusterka), przy jeździe do tyłu przydaje się fajna, płaska szyba.
Światła H4 bardzo dobrze oświetlają drogę i posiadają regulację.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko pod ręką, ale nie pod nogą. Prawa noga opiera się o moduł centralny, co jest fajne w trasie, bo odpoczywa, ale upierdliwe w mieście.
Przyciski dobrze rozmieszczone, odpowiedniej wielkości. Miejsce na kubek za ręcznym - fajne bo duże, niefajne bo podczas jazdy prędzej się oblejesz, niż odłożysz napój.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator na "1" daje trochę za mało czadu, na "2" staje się słyszalny, ale spokojnie wystarcza do odparowania, czy jazdy w trasie. Silnik szybko się grzeje, więc mamy momentalnie ciepło w kabinie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu bez rewelacji. Auto to mieszczuch, więc przewiezie ludzi z punktu A do B, wygodniej niz w tramwaju i to tyle. Z tyłu wszyscy podskakują na każdej dziurze, z przodu kierowca ma mało miejsca na nogi, za to pasażer przedni siedzi zupełnie komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Powiem krótko - lepsze, niż w Mercedesie E230 - pod warunkiem, że nie przekraczamy 90km/h . W mieście jest bezkonkurencyjnie cichy (nawet na zewnątrz).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto spala 4 litry benzyny w trasie, 5 w mieście. Przerabianie na gaz to jakaś pomyłka i kastracja. Przeglądów nie robię, bo mam własnego mechanika i nie interesuje mnie gwarancja. Ceny części 20zł droższe od cinquecento.
Jeśli nie stać Cię na utrzymanie i jeżdżenie Pandą - daruj sobie auto i kup miesięczny na PKSa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 27tysięcy (Panda Actual) otrzymujemy zgrabny, zwrotny i w miarę komfortowy samochód, który ma wszystko, co w aucie jest niezbędne. Za rzeczy zbędne dopłacamy, albo wybieramy inną markę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowe, więc żadnych awarii nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto jest nowe, więc żadnych awarii nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 54KM 40kW
[l/100km]