Auto godne polecenia osobom oczekującym niezawodnosci na dosc wysokim poziomie, które jednocześnie potrafią przymknąć oko na pewne drobiazgi które potrafią dać znać o sobie w dosc nieoczekiwanych momentach, prostota konstrukcji pozwala na wykonanie wiekszosci bieżących napraw samemu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie zachwyca ani wysoką kulturą pracy ani tym bardziej elastycznością, jest to jednostka stosowana jeszcze w poczciwym fiacie cinquecento dlatego inzynierowie mieli sporo czasu na dopracowanie awaryjnych podzespołów (pozostała nietrwała uszczelka pod pokrywa zaworów).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestrojona nie najgorzej, jednak szczególnie najniższe biegi (1 i 2) są zbyt krótkie co owocuje koniecznoscią częstego sięgania do lewarka zmiany biegów (umiejscowienie lewarka zmiany biegów jak najbardziej trafne i funkcjonalne)
4,0
Układ jezdny
To już rzecz gustu, zawieszenie zestrojone dość sztywno i szczególnie podczas jazdy po niewielkich nierównościach (droga brukowa) odczuwa się nieprzyjemne wibracje, dodatkowo podczas pokonywania poprzecznych nierówności na drodze ze znaczną prędkością pasazerowie na tylnej kanapie mają dużą szansę zaliczyć spotkanie z podsufitką.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc nienaganna, duża szyba z tyłu ustawiona prostopadle do płaszczyzny drogi pomaga przy manewrowaniu na wstecznym biegu, widoczność w lusterkach bocznych i środkowym bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasiegu ręki, ich obsługa nie wymaga odrywania wzroku od drogi, obsługa intuicyjna, duży plus za umiejscowienie drążka zmiany biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja przecietna co daje o sobie znać podczas intensywnych opadów deszczu i w zimie (szyby parują bardzo intensywnie a nawiew nie zawsze radzi sobie z szybkim odparowaniem wilgoci z ich powierzchni), ogrzewanie tylnej szyby skuteczne nawet w bardzo niskich temperaturach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą dosc wygodna nawet dla wysokiego kierowcy (185 cm wzrostu), na dłuższych trasach dokucza źle wyprofilowany fotel, co dziwi nawet w topowej odmianie (100 hp) nie jest duzo lepiej.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne, wygłuszenie komory silnika pozostawia wiele do rzyczenia zwłaszcza w zakresie wyższy prędkościach obrotowych jednostki napedowej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest stworzone dla członków klubu eco drive IKEA, do płynnego poruszania sie po mieście trzeba trzymać silnik w zakresie wysokich predkości obrotowych, co owocuje zwiększonym zapotrzebowanie na paliwo, rozwiązaniem jest montaż sekwencyjnej instalacji gazowej. Osobiście polecam STAG-4, wtryskiwacze Magic Jet i reduktor Scorpion.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość plastików i ogólne wykończenie wnętrza pozostawia wiele do rzyczenia ale ogólnie nie jest najgorzej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwijace drobiazgi które szczególnie zapadły mi w pamięc to: Sonda lambda(pierwsza i druga), Map sensor, nietrwałe przednie zawieszenie, podatne na rozszczelnienie przednie lampy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy odpowiednim serwisowaniu auto nie sprawia żadnych poważniejszych problemów, polecam osobom które obawiaja się wysokich kosztów związanych z serwisowaniem, dostępnośc czesci zamiennych bez zastrzeżeń, radze omijać firmowe sklepy fiata i sprawdzić ofertę części dostepnych na allegro.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 54KM 40kW
[l/100km]